درمان خانگی کیست دندان

درمان خانگی و گیاهی کیست دندان چیست؟

توسط: | برچسب ها: , , , , , | دیدگاه ها: ۰ | اردیبهشت ۱۶ام, ۱۳۹۹

کیست دندان به بافت نرمی میگویند که مانند کیسه پر شده از  هوا و یا مایع می باشد که میتواند در قسمت های مختلف لثه مانند زیر دندان و . . به وجود آید ، با بروز کیست دندان باید به درمان آن بپردازید که توصیه میشود برای برطرف کردن و بررسی آن به دندانپزشکی مراجعه نماید اما در مطلب به چند راه حل برای درمان کیست دندان به صورت موقت میپردازیم ، با ما در اامه مطالب همراه باشید.

درمان های خانگی کیست دندان

توصیه میکنیم تا افراد از کمپرس آب گرم استفاده کنند و آن را به مدت 20 دقیقه  بر منطقه قرار دهند این روش از بهترین روش های خانگی  می باشد چرا که گرما سبب کاهش تورم ناشی از کیست و جذب زودتر آن به پوست میشود و عزیزان میتوانند این روش را چندبار در روز استفاده کنند.

راهای گیاهان دارویی زیادی نیز میتواند برای کنترل این مشکل موفق باشند مانند استفاده از روغن درخت چای ، این روغن مناسب و موثر برای درمان کیست دندان می باشد ، چرا که خواص ضد باکترایی دارد و میتواند عفونت ناشی از کیست را درمان نماید.

برای استفاده از این روش ،  ابتدا باید روغن درخت چای با آب رقیق شود و چند قطره روغن با نصف استکان آب کافی می باشد سپس محلول به دست امده را به پنپه آغشته کرده و بر محل کیست دندان خود قرار دهید  با استفاده از این روش ممکن است سوزش را داشته باشید اما موقتی بوده و زود از بین میرود

درمان گیاهی کیست دندان

یکی دیگر از مواد موثر در درمان موقت کیست دندان ، سرکه سیب می باشد سرکه سیب یک درمان خانگی  است که میتواند ورم ناشی کیست را کاهش داده و عفونت موجود در آن را از بین ببرد. بهتر است برای استفاده از محلول سرکه سیب نیز آن را با آب رقیق کنید و مانند روش سرکه از پنپه برای برقراری آن در محل کیست کمک بگیرید.

روغن کرچک و ژل آلوئه ورا نیز  برای این درمان مفید می باشند که بهتر است هر کدام جدا گانه استفاده شوند و میشود آن ها را روزی چنبار تکرار کرد ، مقدار کمی آلوئه ورا در محل قرار دهید و شاهد بهتر شدن کیست خود میشوید همچنین یک قطره روغن کرچک را در محل کیست بچکاید و اینکار را چند مرتبه تکرار نمایید.

عسل خاصیت ضد التهابی  ضد باکترایی دارد بنابراین میتوانید مقدار مشخصی از عسل را بر محل قرار دهید و آن را چند ساعت بر محل بگذارید  این کار به بهبود کیست دندانی شما کمک میکند .

بهترین راه حل برای کیست دندان

کلیه روش های گفته شده خانگی و گیاهی تنها میتوانند به صورت موقت تاثیر بگذارند و درمان قطعی را به همراه ندارند همچنین باید به این نکته پرداخت که هر کیست علت و زمینه مشخصی داشته و نوع  کیست هر شخصی متفاوت می باشد بنابراین درمان متفاوتی را می طلبند در همین خصوص افراد در صورت داشتن کیست دندان حتما باید به دندانپزشک مراجعه نماید تا علت را جویا شده و درمان تجویز شده دندانپزشک را دنبال کنند ، ممکن است گیاهان و درمان های خانگی سبب مشکلات بیشتر در کیست دندانی شوند در صورتی که با مراجعه به دندانپزشک میتوان روش های خانگی و گیاهایی متناسب با نوع کیست دندان خود را از طریق دندانپزشک دریافت و استفاده کنید .

در صورتیکه کیست دندان دارید میتوانید با کلینیک دکتر فراز تیموری تماس حاصل فرمایید تا بلافاصله مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند تلفن: 02632528628 – 09128001870

ارسال پاسخ