ایمپلنت بدون جراحی

توسط: | برچسب ها: , , , | دیدگاه ها: ۰ | دی ۳۰ام, ۱۳۹۹

در دنیای دندانپزشکی انواع روش های کاشت دندان وجود دارد که یکی از آنها ایمپلنت بدون جراحی می باشد. دندانپزشکی بدون درد و جراحی به ایمپلنت رسیده است. در این روش در ابتدا موضع ایمپلنت پانچ شده و بعد از آن کاشت پایه ایمپلنت صورت می گیرد. سرعت درمان در این متد بسیار بالا می باشد و به مراتب درد و خونریزی کمتر می باشد. خوشبختانه سرعت بهبودی در کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی بالاتر است.

کاشت دندان بدون درد و جراحی مخصوص افرادی است که کاشت دندان برایشان بسیار استرس زا است و دائم می پرسند که ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان چیست؟

به عقیده دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، فلوشیپ جراحی لثه بالیزر، ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت در بیشتر کلینیک های دندانپزشکی از جنس تیتانیوم ساخته شده و به شکل استوانه ای و بدون درد و جراحی توسط متخصص کار گذاشته می شود.

برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که حتما از مهارت و تخصص دندانپزشک خود مطمئن شوید. زمانی که ایمپلنت توسط متخصص کاشته شود همانند کاشت دندان طبیعی برای بیمار کاربرد دارد. تمام این مزایا یک طرف ترس از کاشت ایمپلنت و درد جراحی از سوی دیگر بیمار را به تردید وا میدارد.

اما با وجود ایمپلنت بدون درد و خونریزی و تنها با سوراخ کردن لثه در همان نقطه دریل ایمپلنت دندان وصل خواهد شد. با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی مدرن دیگر نیازی به بریدن لثه و بخیه زدن دوباره آن وجود ندارد. ایمپلنت بدون درد و جراحی یا همان ایمپلنت دیجیتال توسط دکتر فراز تیموری با مهارت خاصی قابل انجام است.

ایمپلنت بدون جراحی

زمانی ایمپلنت بدون جراحی امکان پذیر است که بیمار دارای بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) باشد. در ایمپلنت دیجیتال یا بدون درد و جراحی خون رسانی بافت اطراف ایمپلنت کمتر دچار خدشه می شود، علاوه براین جوش خوردگی با استخوان زودتر انجام شده و در کنار آن زمان درمان نیز کاهش پیدا می کند.

در کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی شکافته می شود و در معرض دید کامل متخصص قرار می گیرد. این کار باعث شده که جراح ماهر به راحتی محل قرارگیری ایمپلنت را حس کند و تراکم استخوان ها را به طور کامل در اسکن ها مشاهده کند.

ایمپلنت مناسب برای چه کسانی است؟

زمانی که متخصص تشخیص ایمپلنت پانچی را می دهد، موضع پانچ را هم تعیین می کند. خوشبختانه در این متد درمانی نیازی به بخیه زدن و شکافتن لثه وجود ندارد. همین نکته هم باعث کاهش زمان کاشت ایمپلنت و درمان آن نیز خواهد شد. در نظر داشته باشید که هزینه ایمپلنت بدون درد و جراحی با کاشت ایمپلنت دندان معمولی تفاوت چندانی ندارد.

شرایط کاشت ایمپلنت دندان

برای هر کدام از خدمات دندانپزشکی با لیزر در کرج  از قبیل عصب کشی دندان، کامپوزیت دندان، جراحی لثه با لیزر، رفع بیماری لثه، لمینت دندان، کشیدن دندان عقل و حتی کاشت ایمپلنت دندان و ایمپلنت بدون درد و جراحی شرایط بیمار بسیار اهمیت دارد.

در انجام ایمپلنت دیجیتال لثه شکافته نمی شود از این رو به اندازه کافی استخوان برای متخصص به وضوح قابل دیدن نیست. برای همین پیش از کاشت ایمپلنت متخصص باید استخوان و لثه بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد. در صورتی که این موارد مهیا باشد امکان کاشت موفق بدون درد و خونریزی امکان پذیر است.

یکی دیگر از شرایط کاشت ایمپلنت دیجیتال مشخص کردن محل دقیق کاشت می باشد. برای متخصص بسیار اهمیت دارد که جای درست کاشت را پیدا کند. برخی از متخصصان دقت کافی در پیدا کردن محل دقیق کاشت ایمپلنت دندان را ندارند.

مزایای ایمپلنت بدون جراحی

مزایای ایمپلنت پانچی دست کمی از ایمپلنت دندان به روش معمولی ندارد. برخی از این مزیت ها شامل موارد زیر است:

• در ایمپلنت دیجیتال زمان کاشت به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. به نوعی که ایمپلنت پانچی حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد
  • بهبود و طول درمان بیمار در روش دیجیتال خیلی کم می باشد. دلیل این کاهش عدم برش و بخیه زدن لثه می باشد.
  • مناسب برای افرادی که دارای استرس زیادی هستند. در این روش استرس، خونریزی و درد بسیار کمتر خواهد شد.
  • نصب روکش بر روی پایه پس از کاشت ایمپلنت بلافاصله انجام می شود ( مناسب برای بیمارانی که درخصوص زیبایی دهان و دندان خود حساسیت زیادی دارند)
  • کاهش چشمگیر تورم و درد در ناحیه کاشت شده
  • تمام کارها در یک جلسه به پایان می رسد و دیگر نیازی به جراحی های بعدی و ثانویه نیست

روش های مراقبت پس از ایمپلنت

موفقیت ایمپلنت دندان بستگی زیادی به مراقبت های پس از ایمپلنت دیجیتال توسط بیمار دارد. این مراقبت ها باید روتین وار و اصولی باشد مانند موارد زیر:

• سه بار در روز از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده شود. این دهانشویه توسط متخصص ایمپلنت تجویز می شود. فراموش نکنید که مدت زمان استفاده از دهانشویه 5 روز بعد از کاشت ایمپلنت پانچ است.
  • از آنتی بیوتیک های خودسرانه خودداری کنید و تنها از داروهای مسکن که دکتر فراز تیموری برایتان تجویز کرده است، استفاده کنید.
  • برای کاهش درد تا دو روز اول پس از ایمپلنت بدون درد و جراحی از مسکن های توصیه شده استفاده کنید.
  • سعی کنید آب دهان را با سرعت پرتاپ نکنید.
  • خوردن غذا تا دو ساعت پس از ایمپلنت بدون درد و جراحی منعی ندارد. اما در این بین سعی کنید به مدت 48 ساعت غذای سرد و رقیق میل کنید. از جویدن غذاهای سخت خودداری کنید. البته این محدودیت تا یک هفته پس از کاشت ایمپلنت پانچ می باشد.
  • مکیدن و استفاده از نی اشتباه است
  • افراد سیگاری سعی کنند تا 5 روز پس از کاشت ایمپلنت دندان خودداری شود.

شما عزیزان میتوانید جهت دندانپزشکی بدون درد در کرج و یا با شماره های 02632528628 – 09128001870 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما به یهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند

0 0 vote
امتیاز بدهید