علائم عفونت دندان

شایع ترین بیماری دهان و دندان عفونت دندان است که افراد زیادی آن را به دفعات مختلف تجربه میکنند . که خوشبختانه بیشتر آنها را می‌توان با مراجعه به موقع به کلینیک دندانپزشکی در کرج به راحتی درمان کرد، اما بعضی از آنها، به خصوص اگر به موقع درمان نشوند، می‌توانند شرایط خطرناک  را برای فرد و دندان های شخص به وجود بیاورند و سبب از دست رفتن دندان  مشکلات جدی شوند از این رو در این مطلب میخواهیم علائم عفونت دندان را برای شما شرح دهیم.

مساله مهمی که باید به آن توجه کرد این است که علت عفونت دندان پیدا شود. گاها علت عفونت دندان وجود دندان های پوسیده می باشد که به دلیل عدم درمان دچار عفونت میشوند  از دیگر دلایل عفونت دندانی میتوان به دندان های نهفته یا ضربه ها اشاره کرد که این عفونت ها میتوانند در نوک ریشه بمانند و یا به اطراف درگیر شوند و با توجه به  نوع عفونت و سیستم بدن فرد قدرت انتشار و شدن عفونت ها در افراد متفاوت خواهد بود.

عفونت های دندان

عفونت دندان انواع مختلفی دارد و در قسمت های متفاوت نمایان میشود  عفونت دندان میتواند در استخوان دور دندان که نگهدارنده است ایجاد شود. در این شرایط فرد فک میکن دندان از جای اصلی خود جدا شده است در حالت دیگر اگر عفونت دندان ‌ از استخوان دور شود و وارد نسج نرم شود تورم را به همراه درد ایجاد میکند ، در این حالت، عفونت  در یک جا نمی باشد و به همراه چرک نخواهد بود و به  آن سلولیت میگویند . در صورت دیگر اگر عفونت در جایی جمع شود چرک و آبسه را به همراه دارد و فشار آبسه جهت بالا بودن فشار بالا و درد را به همراه دارد به طوری که تکلم و بازکردن دهان نیز برای افراد سخت خواهد بود.

علائم عفونت دندان

علائم عفونت دندان عبارتند از  درد  در ناحیه ، در هنگام تکلم و خوردن غذا ، بروز التهاب، وجود قرمزی در محل ، حساس شدن دندانها  ، درد در هنگام باز شدن دهان . علائم شدید عفونت دندان نیز با این موارد خود را نشان  میدهند : تب کردن ، التهاب در غدد لنفاوی ، تنفس شدید   می باشد .

شدت و میزان علائم عفونت دندان متفاوت می باشد که با توجه به کم و یا زیاد بودن عفونت علائم و علامت آن نیز متغیر می باشد. عفونت دندان علاوه بر درگیر کردن دندان نقاط دیگر بدن را نیز به خود درگیر میکند مانند نقاط مختلف سر ، گردن و سایر نقاط بدن به همین خاطر افراد در هنگام بروز عفونت باید به دندانپزشک مراجعه نمایند.

درمان عفونت دندان

در قدم اول افراد باید به دندانپزشک در کرج  مراجعه نمایند تا با بررسی شرایط مشخص شود که چه درمانی برای فرد بهتر است هدف اصلی درمان رفع عفونت از دندان و بدن می باشد و در صورت عفونت شدید دندان و آسیب به ریشه دندان ابتدا کشیدن دندان عفونی بررسی شده و  در صورت آبسه نیز چرک و آبسه تخلیه میشوند .  در مواردی نیز با عصب کشی دندان مشکل عفونت برطرف میشود وعوامل عفونی در دندان  از اتاقک عصب خارج خواهند شد. موارد دیگر تجویز آنتی بیوتیک ها  و دارو های مناسب ، تجویز دهان شویه ، استراحت کافی ، مراقبت صحیح می باشد که مشکلات ناشی از عفونت را برطرف کرده و ایمنی بدن شخص بالا میرود  بنابراین باید به این نکته توجه داشت که در صورت بروز عفونت افراد باید به دندانپزشک مراجعه نمایند و با بهداشت درست از بروز عفونت دندان جلوگیری نمایند.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه پست و کور دندان و یا درمان گیاهی و یا خانگی کیست دندان با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند