عکس ایمپلنت دندان

توسط: | برچسب ها: , , , | دیدگاه ها: ۰ | دی ۱۷ام, ۱۳۹۹

در این مطلب میخواهیم در مورد عکس ایمپلنت دندان توضیحاتی به شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

با پیشرفت علوم پزشکی، روز به روز زندگی برای نوع بشر آسان تر و شیرین ترگردیده است. این پیشرفت در علم دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت بوده چون بر خلاف بیماری هایی دیگر که امکان همه گیری آنها کم است، بیماری های دهان و دندان برای تمامی ما پیش آمده و خواهد آمد. درصد کمی از مردم در طول عمرشان دچار بیماری سرطان می شوند ولی همه مردم در طول زندگی خود بارها با بیماری های دندان روبرو می شوند، از این رو نیاز است به مرکز ایمپلنت و یا جراحی لثه در کرج و تهران مراجعه فرمایید

ایمپلنت دندان چیست؟

در گذشته اگر دندانی کشیده می شد تا ابد باید درد بی دندانی را تحمل می کردید. زمان گذشت و دندانهای مصنوعی آمدند و پس از آنها دندانهای مصنوعی ثابت. اما امروزه نوع جدیدی از درمان برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند به وجود آمده است. درمان ایمپلنت از نوین ترین انواع درمان دهان و دندان است که کمک شایانی به انسان ها کرده است. ایمپلنت ساختاری مانند دندان طبیعی دارد که البته این ساختار بر خلاف دندان طبیعی که از مواد آلی تشکیل شده اند از مواد سخت، مقاوم و با دوام ساخته شده است و همین باعث ماندگاری طولانی مدت و دائمی دندان های ایمپلنتی می شود.

ایمپلنت دندان 6  قسمتی به نام فیکسچر یا ریشه دارد که مانند دندان های طبیعی در درون استخوان فک جای می گیرد. بر روی این ریشه اباتمنت قرار می گیرد که پایه ایی برای نصب تاج یا روکش دندان می شود .تاج دندان با سوار شدن بر قسمت اباتمنت، دندان از دست رفته فرد را با مقاومتی چند ده برابر به او باز می گرداند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که ایمپلنت هیچوقت نمی تواند کیفیت دندان طبیعی شما را داشته باشد.

اقدامات پیش از ایمپلنت

به طور قطع هر درمانی نیازمند ملزومات خاصی است و عمل ایمپلنت هم از این قاعده مستثنی نیست. قبل از کاشت فیکسچر در استخوان فک باید دهان به طور کامل بررسی شود.

اگر عفونتی در لثه وجود دارد ابتدا باید آن را درمان کرد. پوسیدگی دندان ها باعث ایجاد  علائم عفونت دندان می شود و از آنجایی که فیکسچر طی عمل جراحی در استخوان فک قرار می گیرد، عفونت بعد از جراحی لثه و باکتری های عفونی فرصت مناسبی برای ورود به بافت استخوانی پیدا می کنند. عفونت استخوان فک باعث تحلیل رفتن این استخوان و در نتیجه شکست عمل قرار دادن فیکسچر می شود. اما چطور عفونت باعث شکست در عمل ریشه گذاری می شود.

بعد از انجام اقدامات پیش از عمل باید عکس ایمپلنت دندان مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن ، دندانپزشک برای ایمپلنت دندان شروع به جای گذاری فکسچر در فک می کند. جنس فیکسچر از پلاتینیوم است. پلاتینیوم بعد از مدتی جذب استخوان فک می شود که این مدت زمان در بیماران مختلف متفاوت می باشد که معمولا ۲ الی ۴ ماه و در بعضی موارد ۶ ماه به طول می انجامد. عفونت فک باعث از بین رفتن بافت استخوانی و در نتیجه جذب نشدن پلاتینیوم به استخوان می شود. زمانی که پلاتینیوم به فک متصل نشود فیکسچر مقاومت کافی را ندارد و با کوچکترین فشاری از جای خود بیرون می آید. پس حذف عفونت ها اولین مرحله از کاشت ایمپلنت است.

شبیه سازی کامپیوتری و مدل سازی سه بعدی از دیگر اقدامات لازم برای کاشت ایمپلنت می باشد. پزشک با کمک مدل سازی سایز و شکل دندان را مشخص می کند و دندانی متناسب با فک بیمار طراحی می کند.

عکس ایمپلنت دندان

همانطور که در بالا گفته شد، استخوان فک باید آمادگی کامل برای نصب فیکسچر را داشته باشد. این آمادگی شامل: از بین بردن عفونت ها، تعیین میزان تراکم استخوان فک، سایز و اندازه استخوان فک می باشد. تراکم و همچنین سایز و ابعاد استخوان فک از طریق رادیوگرافی یا عکس ایپملنت دندان مشخص می گردد.

در زمینه عکس برداری از فک برای نصب ایمپلنت از چندین نوع عکسبرداری مختلف استفاده می شود که هر کدام نوع خاصی از اطلاغت را به پزشک ارائه می دهد. استفاده از عکس های سنتی  سی تی اسکن رایج ترین نوع عکس ایمپلنت دندان می باشد که با تشخیص پزشک معالج از انواع دیگری از رادیوگرافی نظیر: زونوگرافی، توموگرافی کامپیوتری، اسکن دندانی و توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروطی استفاده می شود. در عمل نصب ایمپلنت مراحل انجام شده برای هر فرد تخصصی می باشد و مراحل نصب ایمپلنت در افراد مختلف متفاوت است.

سخن پایانی در مورد عکس ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان متفاوت می باشد و نصب ایمپلنت دندان یک کار بسیار حساس و نیازمند پزشکی با تجربه و علم بالا است پس سعی کنید برای معالجه به یک پزشک حازق و ماهر مراجعه کنید. برخی افراد برای عکس برداری ایمپلنت دندان و یا عکس جراحی لثه نیازمند انجام چند نوع رادیوگرافی مختلف هستند. پس سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که کلیه امکانات را داشته باشد.

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره تکمیلی و همچنین برآورد هزینه ایمپلنت دندان در سال 99 با شماره های 02632528628 – 09128001870 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند

0 0 vote
امتیاز بدهید