ایمپلنت دندان مدرن

ایمپلنت دندان مدرن


ایمپلنت دندان مدرن چیست؟ ایمپلنت دندان مدرن چگونه انجام می شود؟  تفاوت ایمپلنت و لمینت چیست؟ مزایای ایمپلنت دندان مدرن چیست؟ تفاوت ایمپلنت دیجیتال با معمولی چیست؟

ایمپلنت که به عنوان بهترین روش برای ترمیم دندان های آسیب دیده و یا دندان های از دست رفته شناخته می شود، با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از بهترین روش های آن ایمپلنت دندان مدرن است.

ایمپلنت دندان مدرن در واقع همان روشی است که تحت عنوان ایمپلنت دیجیتال نیز شناخته می شود و در مجموعه دکتر فراز تیموری که ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به ایمپلنت است، قصد بررسی این روش را خواهیم داشت.

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان مدرن چیست؟

ایمپلنت دندان مدرن در واقع نوعی از ایمپلنت است که تفاوت اصلی آن با ایمپلنت معمولی در روش جراحی محسوب می شود. برای جراحی ایمپلنت دیجیتالی  و یا همان مدرن از دستگاه های جدید و پیشرفته ای استفاده می شود که شرایط را برای افراد بسیار آسان تر می کند اما به کار بردن این تجهیزات نه تنها در سهولت حال بیمار موثر است بلکه در نتیجه کلی ایمپلنت نیز تاثیر می گذارد.

 

ایمپلنت دندان مدرن

 

ایمپلنت دندان مدرن چگونه انجام می شود؟

در ایملپنت مدرن یا ایمپلنت دیجیتال پزشک با استفاده از نرم افزار های سه بعدی وضعیت لثه و فک را تحت بررسی قرار می دهد و سپس به جراحی می پردازد. به کار بردن این نرم افزار های پیشرفته باعث می شود تا پزشک بتواند به خوبی محل دقیق جراحی را تشخیص دهد و فقط بخش های مورد نیاز را بشکافد تا پایه ایمپلنت را در داخل آن قرار دهد.

در این روش نیز همانند ایمپلنت معمولی از بی حس کننده موضعی در طول جراحی استفاده می شود اما مدت زمان جراحی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند و میزان درد و خونریزی بیمار را نیز کمتر می شود.

لازم به ذکر است که در روش ایمپلنت دیجیتالی نیازی به بخیه زدن لثه نیست زیرا جراحت ها فقط به میزان قرار گرفتن پایه ایمپلنت هستند.

مزایای ایمپلنت دندان مدرن چه می باشد؟

ایمپلنت دندان مدرن را باید همراه با مزیت هایی از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • کاهش درد و خونریزی بیمار
  • کاهش جراحت ها
  • کاهش مدت زمان نیاز به جراحی
  • دریافت نتیجه موفقیت آمیز تر
  • دقیق تر بودن محل پایه ایمپلنت
  • وجود دقت بیشتر در جراحی
  • کاهش عوارض ناشی از ایمپلنت
  • کاهش مدت زمان مراقبت های بعد از ایمپلنت
  • امکان استفاده از این روش برای تمامی دندان های فک
  • امکان استفاده از انواع برند های ایمپلنت برای این روش
  • امکان استفاده از این روش برای کسانی که دارای بیماری های خاص هستند
  • و…

تفاوت ایمپلنت دندان مدرن با معمولی

همان طور که اشاره کردیم، اصلی ترین تفاوت های ایمپلنت معمولی و دیجیتالی در روش جراحی است اما به صورت کلی تفاوت های اصلی میان این دو از قبیل زیر شناخته می شوند:

تفاوت در هزینه: هزینه ایمپلنت معمولی کمتر از مدرن است

تفاوت در تجهیزات به کار رفته برای جراحی: در روش مدرن از نرم افزار های سه بعدی استفاده می شود اما در روش معمولی این نرم افزارها به کار نمی روند.

تفاوت در دوره نقاهت: دوره نقاهت بعد از روش مدرن بسیار کوتاه مدت تر از روش معمولی است  و در این روش نیازی به جوش خوردن بخیه ها و یا کشیدن انها نخواهد بود.

تفاوت در مراقبت های بعد از ایمپلنت: در روش معمولی مراقبت های بیشتری باید بعد از ایمپلنت انجام شود.

تفاوت در درد و خونریزی: میزان درد و خونریزی در روش معمولی بسیار بیشتر از روش دیجیتالی است

تفاوت در نتیجه ایمپلنت: نتیجه حاصل از ایمپلنت دیجیتالی در مقایسه با معمولی بسیار بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود.

ایمپلنت دندان مدرن بهتر است و یا معمولی؟

با توجه به اینکه در ایمپلنت مدرن از دستگاه های پیشرفته تری استفاده می شود و نتیجه حاصل از آن بسیار ایده آل است، مسلما ایمپلنت دیجیتالی از ایمپلنت معمولی بهتر است و استفاده از آن از سوی متقاضیان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

اما به این دلیل که هزینه ایمپلنت به صورت کلی زیاد است و با به کار بردن این روش نیز به هزینه های بیماران افزوده می شود، همه متقاضیان ایمپلنت قادر به انجام این روش نیستند زیرا شرایط پرداخت هزینه مورد نیاز برای آن را ندارند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

از آنجایی که در روش دیجیتالی ایمپلنت، جراحت های ایجاد شده کمتر هستند و در شرایط بهتری این کار انجام می شود، از مراقبت های بعد از ایمپلنت نیز در این روش کاسته می شود زیرا هیچ گونه بخیه ای وجود ندارد و شرایط بهتری برای افراد در این روش وجود خواهد داشت.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال از قبیل زیر شناخته می شوند که بسیار جزئی و ساده هستند:

  • مصرف داروهایی که از سوی پزشک تجویز شده است
  • پرهیز از استعمال سیگار تا سه روز
  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • مصرف غذاهای آبکی و نرم در روزهای اول پس از جراحی
  • و…

دندانپزشکی دکتر فراز تیموری

مجموعه دکتر فراز تیموری که با مدیریت خود جناب دکتر فراز تیموری اداره می شود، قادر به انجام ایمپلنت دندان مدرن برای شما عزیزان است. در این مجموعه می توانید برای ایمپلنت دندان اقدام کنید و با روش های دیجیتال و یا معمولی دندان های خود را ترمیم نمایید.

دندانپزشکی دکتر فراز تیموری از بهترین مراکزی است که در این زمینه میتوانید به آن مراجعه نمایید. کسانی که به جراحی لثه پیش از ایمپلنت هم نیاز داشته باشند، قادر به انجام این کار در مجموعه دکتر تیموری هستند.

کلام پایانی

ایمپلنت دندان مدرن و ایمپلنت دندان 6 را برای شما عزیزان در این بخش مورد بررسی قرار دادیم. برای اینکه به ترمیم دندان های خود با روش ایمپلنت بپردازید، سعی کنید که در ابتدا از پزشک مشورت دریافت کنید و بر اساس نظر پزشک یکی از این روش را برای ترمیم دندان خود به کار ببرید. برای دریافت نوبت از طریق تلفن های تماس درج شده در سایت اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *