عوارض ایمپلنت دیجیتال

عوارض ایمپلنت دیجیتال


در رابطه با ایمپلنت دیجیتال چه میدانید؟ آیا از عوارض ایمپلنت دیجیتال آگاه هستید؟ مطالعه این مطلب را که از سوی کلینیک دکتر فراز تیموری برای شما عزیزان آماده شده است، برای کسب اطلاع بیشتر از ایمپلنت دیجیتال توصیه می کنیم.

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث خراب شدن و آسیب دیدن دندان های طبیعی افراد می شوند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • عدم رعایت کردن بهداشت دهان و دندان
  • شکستن خوراکی های سخت با دندان
  • حادثه و سوانح
  • کهولت سن
  • و….

با این وجود ممکن است که افراد در دوره های مختلف زندگی خود به ترمیم دندان نیاز پیدا کنند.

خوشبختانه امروزه روش های متفاوت و بسیار مناسبی برای ترمیم دندان ایجاد شده اند که یکی از بهترین آنها را می توان ایمپلنت دندان معرفی کرد که توجه پزشکان و بیماران را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

ایمپلنت دندان به صورت کلی با استفاده از دو روش انجام می شود که عبارت است از:

  • ایمپلنت معمولی
  • ایمپلنت دیجیتال

فهرست مطالب

ایمپلنت دیجیتال چگونه است؟

ایمپلنت دیجیتال در کرج  در حالت کلی به گونه ای است که تمامی اجزای ایمپلنت یعنی: پایه، روکش و اباتمنت در آن وجود دارد و همانند ایمپلنت معمولی است. اما اصلی ترین تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی به کار رفتن تجهیزات و نرم افزار های سه بعدی برای جراحی ایمپلنت است.

در حقیقت در روش ایمپلنت دیجیتال با استفاده از نرم افزار های سه بعدی و تجهیزات پیشرفته تر، نیاز به ایجاد کردن جراحت های کمتری در لثه است. با این وجود میزان درد و خونریزی در بیماران کاهش پیدا می کند.

علاوه بر آن در روش ایمپلنت دیجیتال نیازی به بخیه زدن لثه نیست و دوره نقاهت به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

تمامی این مسائل باعث شده اند که ایمپلنت دیجیتالی بیشتر از ایمپلنت معمولی مورد استقبال قرار گیرد.

عوارض ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک روش بسیار مناسب برای ترمیم دندان است که تا کنون هیچ گونه عوارضی بر اثر استفاده از آن مشاهده نشده است و تمامی کسانی که از این روش بهره مند گردیده اند، به صورت کامل از آن رضایت داشته باشند.

با این وجود اگر قصد دارید که دندان های خود را به روش ایمپلنت دیجیتال ترمیم کنید، با خیال آسوده برای انجام این کار اقدام کنید.

اما دقت داشته باشید که برای ترمیم دندان های خود به این روش به کلینیک های معتبر و حرفه ای در این زمینه مانند: کلینیک دکتر فراز تیموری مراجعه کنید و از تخصص بهترین پریودنتیست ها در این زمینه بهره ببرید.

 

عوارض ایمپلنت دیجیتال

 

تاثیر پریودنتیست در عوارض ایمپلنت دیجیتال

در بسیاری از مواقع پریودنتیست ها می توانند باعث بروز عوارض ایمپلنت دیجیتال و یا جلوگیری از آن در بیماران شوند. چنانچه یک پریودنتیست از تخصص، تجربه و مهارت کافی در خصوص ایمپلنت برخوردار باشد، می تواند بدون بروز هیچ گونه عارضه ای ترمیم دندان های بیمار را با این روش انجام دهد.

اما در صورتی که پریودنتیست از تخصص و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است که مراحل ترمیم دندان با روش ایمپلنت دیجیتال را به خوبی انجام ندهد و باعث بروز مشکل در بیمار گردد.

بنابراین از اهمیت انتخاب یک پریودنتیست ماهر در این زمینه غافل نشوید.

چرا ایمپلنت دیجیتال فاقد عوارض است؟

زمانی که در رابطه با عدم وجود عوارض در این روش و همچنین عوارض عصب کشی دندان صحبت می شود، بسیاری از افراد می خواهند که علت این موضوع را بدانند. در پاسخ به این پرسش باید علل عدم وجود عارضه در ایمپلنت دیجیتال را به شرح زیر مطرح کرد:

استفاده از فلز تیتانیوم در ساخت پایه ایمپلنت

فلز تیتانیوم از سازگاری بسیار خوبی با بدن انسان برخوردار است و هیچ گونه عوارض ایمپلنت دیجیتال را برای بدن ایجاد نمی کند که در ساخت پایه ایمپلنت دیجیتال نیز از این فلز استفاده می شود و پس از مدت مشخصی با استخوان فک جوش می خورد و هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نمی کند.

به همین دلیل از این فلز برای ترمیم بخش های دیگر بدن نیز استفاده می شود.

استفاده از ابزار ها و نرم افزار های سع بعدبی برای جراحی ایمپلنت

به کار بردن ابزار ها و نرم افزار های سه بعدی پیشرفته در جراحی ایمپلنت نیز از دیگر علل عدم وجود عارضه در این روش است. زیرا با استفاده از این نرم افزار ها محل دقیق پایه ایمپلنت تحت بررسی قرار می گیرد و با این وجود نیازی به ایجادد جراحت های اضافی در لثه نیست بلکه فقط محل دقیق مشخص شده برای پایه ایمپلنت جراحی می شود که با این وجود میزان درد و خونریزی و جراحت نیز در بیمار کاهش پیدا می کند.

معایب ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال از هیچ عوارضی برای بدن و بیماران همانند عوارض جراحی لثه برخوردار نیست اما به صورت کلی معایبی را با خود به همراه دارد که این معایب به شرح زیر هستند:

هزینه بالای ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت به صورت کلی یکی از گران قیمت ترین روش هایی است که امروزه برای ترمیم دندان به کار می رود. اما از انجایی که شرایط ایمپلنت دیجیتال از ایمپلنت معمولی بهتر است، هزینه آن نیز در مقایسه با ایمپلنت معمولی بیشتر است و کسانی که قصد داشته باشند به با استفاده از این روش برای ترمیم دندان ها اقدام کنند باید هزینه بسیار زیادی بپردازند که ممکن است تا عده بسیار زیادی از افراد در جامعه ما قادر به پرداخت هزینه بسیار زیاد این روش نباشند و نتوانند دندان های خود را با این روش ترمیم کنند.

بنابراین می توان گفت که یکی از مهم ترین معایب این خدمت هزینه ایمپلنت دیجیتال می باشد.

عدم پوشش یافتن ایمپلنت دیجیتال توسط بیمه درمانی

متاسفانه هزینه مربوط به ایمپلنت دیجیتال توسط بیمه های درمانی تحت پوشش قرار داده نمی شود و کسانی که بخواهند با استفاده از این روش دندان های خود را ترمیم کنند، باید هزینه آن را شخصا پرداخت نمایند.

بنابراین متقاضیان ترمیم دندان به روش ایمپلنت نمی توانند در پرداخت هزینه این روش از بیمه کمک بگیرند و فشار مالی کمتری را داشته باشند.

سخن پایانی

عوارض ایمپلنت دیجیتال را برای شما عزیزان در کلینیک دکتر فراز تیموری تحت بررسی قرار دادیم. در صورتی که مایل به استفاده از این روش هستید و می خواهید ترمیم دندان های خود را با این روش انجام دهید، یکی از بهترین کلینیک های تخصصی ایمپلنت در تهران برای شما عزیزان کلینیک دکتر فراز تیموری خواهد بود که در این مرکز می توانید از تخصص بهترین پریودنتیست ها بهره مند گردید و در بهترین شرایط برای ترمیم دندان های خود با این روش اقدام کنید.

پس همین حالا با کلینیک دکتر فراز تیموری تماس بگیرید و نوبت ویزیت دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *