هزینه ایمپلنت کامل

هزینه ایمپلنت کامل


زمانی که بیمار تمام یا بیشتر دندان های خود را در اثر ضربات شدید، تصادف، بیماری خاص و یا دیگر موارد از دست می دهد؛ چاره ای جز ایمپلنت کامل دندان های خود ندارد. ایمپلنت به طور معمول از جنس آلیاژ تیتانیوم ساخته شده که با بدن بیمار سازگاری داشته باشد. به نظر دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلت، فلوشیپ جراحی لثه بالیزر، ایمپلنت دندان یک جایگزین بسیار عالی برای دندان های از دست رفته می باشد. برای افرادی که تمایل دارند ایمپلنت کامل دندان را انجام دهند، یکی از گزینه های کارآمد پروتز ثابت بر روی پایه ایمپلنت دندان است که از این رو میخواهیم در این مطلب در مورد هزینه ایمپلنت کامل مطالبی را ارائه دهیم

با این کار شما حس کاشت دندان طبیعی را خواهید داشت و همانند دندان طبیعی می توانید به راحتی غذا را بجویید و در تکلم مشکل نداشته باشید. به طور معمول در هر قوس فک دکتر 8 پایه ایمپلنت را با مهارت کامل کار خواهد گذاشت. شاید قیمت و هزینه ایمپلنت کامل دندان برای بیمار سنگین باشد اما برای سالهای طولانی از نعمت دوباره دندان طبیعی بهره مند خواهد شد.

 

فهرست مطالب

مزایای کاشت ایمپلنت کامل دندان

 

زیبایی صورت: با استفاده از ایمپلنت بدون جراحی شما از ریزش استخوان ها جلوگیری خواهید کرد. علاوه براین ارتفاع و حجم استخوان را می توانید حفظ نمایید. با وجود استخوان فک صورت شما در ناحیه گونه و لب پر بوده و جلوه زیباتری را به صورت خواهد بخشید. در صورتی که بیمار استخوان های فک را از دست دهد چهره ای افتاده و پیر را خواهد داشت.

 

کاهش خطر از دست دادن استخوان: ایمپلنت کامل دندان باعث می شود که یکپارچگی استخوان، تناسب ارتفاع و حجم استخوان حفظ شود. علاوبراین از کاشه چشمگیر ریزش و از بین رفتن استخوان ها جلوگیری خواهد کرد.

 

تکلم بهتر: زمانی که بیمار تمامی دندان های خود را از دست می دهد دچار مشکل در تکلم و گفتار خواهد شد. ایمپلنت باعث رفع این مشکل خواهد شد اما در مقابل اگر متخصص آن را به طور دقیق و تخصصی در جای خود کار نگذارد به هنگام صحبت بیمار صدای سوت زدن دارد.

 

عملکرد بهتر جویدن: نبود دندان جویدن و بلعیدن غذا را بدون شک دچار اختلال خواهد کرد. با وجود ایمپلنت خوردن آسان تر و راحتی برای فرد رقم می خورد.

 

راحتی ایمپلنت: ایمپلنت دندان همانند دندان مصنوعی متحرک نبوده که بلغزد و یا مجبور شوید آن را از دهان بیرون آورید. چاقی و لاغری صورت تاثیری در عملکرد ایمپلنت دندان نخواهد داشت.

 

طول عمر طولانی: قیمت و هزینه ایمپلنت کامل دندان ارزش تنها این گزینه را دارد. طول عمر طولانی ایمپلنت دندان شما را از هزینه های ریز آینده نجات خواهد داد. در مقابل نیز یک عمر از راحتی آن بهره مند می شوید.

 

افزایش اعتماد به نفس: نداشتن دندان شما را از خندین و صحبت کردن درجمع گریزان خواهد کرد. با کمک ایمپلنت کامل دندان می توانید اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره بدست آورید.

 

 

هزینه ایمپلنت کامل

 

 

شرایط انجام ایمپلنت کامل دندان

 

گاهی بیمار قیمت و هزینه ایمپلنت کامل دندان را تقبل می کند اما شرایط انجام آن را ندارد. برای انجام کاشت ایمپلنت کامل دندان نیاز است که شرایط زیر مهیا باشد:

 

دهان کاملا بی دندان: در مواردی که تمامی دندان های طبیعی بیمار از دست رفته باشد، بهترین گزینه ایمپلنت کامل دندان ها می باشد که حالت کاشت دندان طبیعی را به صورت می دهد.

 

وجود چندین دندان از دست رفته: زمانی که شخص تعداد زیادی از دندان هایش آسیب دیده و یا از بین رفته باشد کاشت ایمپلنت کامل تجویز می شود. اما در این مورد بایستی موارد زیادی همانند کانالهای ریشه چندگانه، پلها و تاج ها را مورد بررسی قرار داد چون در هزینه ایمپلنت کامل دندان تاثیر خواهد داشت.

 

بهداشت دهان و دندان: ایمپلنت برای افرادی که به بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت می دهند، می تواند گزینه مناسبی باشد. با رعایت مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت کامل دندان شما می توانید برای سالهای طولانی از مزایای ایمپلنت دندان بهره مند شوید.

 

اقدامات لازم در صورت نداشتن شرایط کاشت ایمپلنت

 

بهترین جراح لثه برای ایمپلنت دندان به هنگام مراجعه شما و در طی جلسات اولیه به بررسی شرایط دندان و استخوان فک بیمار می پردازد. چنانچه تمام شرایط کاشت ایمپلنت کامل دندان وجود نداشت متخصص اقدام به روش های زیر می نماید:

 

پیوند استخوان: وجود استخوان های محکم فک برای کاشت الزامی می باشد. در صورت وجود ریزش یا تحلیل استخوان، نیاز است که بیمار اقدام به پیوند استخوان نموده تا استخوان های خود را تقویت نماید. برای انجام پیوند استخوان می توان از حفره دهان یا هر محل خارج از دهان پیوند را گرفت.

 

لیفت سینوس: زمانی که ارتفاع استخوانی نرمال در ناحیه عقب فک فوقانی برای کاشت در دسترس نباشد، دکتر تیموری لیفت سینوس را پیشنهاد می دهد. برای این کار غشای کف سینوس برداشته شده و پیوند در آن قرار می گیرد. ایمپلنت زمانی انجام می شود که ارتفاع کافی استخوان به حد نرمال رسیده و دهان بهبود یافته است.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت و هزینه ایمپلنت کامل دندان با تمامی این اقدامات محاسبه خواهد شد.

 

قیمت و هزینه ایمپلنت کامل دندان چقدر است؟

 

هر چند که هزینه تمام شده  برای کاشت ایمپلنت کامل دندان و یا هزینه لیفت لثه به عوامل زیادی بستگی دارد . فراموش نکنید که برای ایمپلنت کل دهان، تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای هر بیمار متفاوت است. برای بیمارانی که شرایط استخوانی بسیار مطلوبی دارند می توانند 4 تا 6 ایمپلنت را به راحتی جایگزین دندان های از دست رفته خواهند کرد.

 

چرا هزینه ایمپلنت کامل دندان گران است؟

 

برای انجام کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که آن را به دستان متخصص ایمپلنت بسپارید. در این فرایند استفاده از تکنولوژی های پیشرفته جهت جایگزین کردن ریشه، تاج دندان و پایه بسیار حائز اهمیت است. علاوه براین شباهت بسیار کاشت ایمپلنت دندان به کاشت دندان طبیعی و مزایای بسیار آن هزینه ایمپلنت در سال 99  را چندبرابر کرده است. طول عمر ایمپلنت دندان هر چند طولانی می باشد اما در اصل به مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان بستگی دارد.

از هزینه های مازاد ایمپلنت دندان می توان به عکس های رادیولوژی، اشعه ایکس و CBCT اشاره کرد که تشخیص را برای متخصص ایمپلنت بسیار راحت تر می کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *