هزینه دندان مصنوعی

هزینه دندان مصنوعی


آیا کسب اطلاع از هزینه دندان مصنوعی یا پروتز دندان در سال 1401 برای شما مهم است؟

آیا میخواهید که از عوامل موثر در هزینه دندان مصنوعی و پروتز دندان مطلع شوید؟ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعاتی در این زمینه را به شما منتقل کنیم.

از دست دادن دندان برای هر فرد می تواند علاوه بر کمبود دندان، مش4001کلات دیگری را در پی داشته باشد. داشتن دندان طبیعی برای تمام عمر یک رویا می باشد. هر اتفاقی می تواند سبب از دست دادن دندان بوده و بیمار ناچار به هزینه دندان مصنوعی یا پروتز دندان در سال 1401 می باشد. هزینه دندان مصنوعی یا هزینه پروتز دندان خیلی گرانتر از هزینه ایمپلنت دندان نمی باشد. هزینه دندان مصنوعی و یا هزینه پروتز دندان در کلینیک دکتر فراز تیموری به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

فهرست مطالب

دندان مصنوعی یا پروتز دندان چیست؟

دندان مصنوعی یا پروتز دندان و یا کاشت دندان بدون ایمپلنت می تواند به عنوان یک جایگزین یا حتی بخشی از دندان بیمار در نظر گرفته شود. در اکثر موارد دندان هزینه دندان مصنوعی به عنوان آخرین راه برای داشتن دندان سالم پرداخت می شود. اما نباید این مورد را جزو دندان های نامطلوب و بی کیفیت در نظر گرفت. بسته به شرایط بیمار و میزان نگهداری وی از دندان مصنوعی می تواند راههای انتخابی را برای دکتر فراز تیموری بسیار راحت تر کند. برای انتخاب دندان مصنوعی یا پروتز دندان انواع مختلفی ساخته شده که با نظر دندانپزشک به کار می رود.

دندان مصنوعی که حالت ابزار متحرک جهت جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، از پلاستیک اکریلیک و گاهی اوقات پرسلان و مواد فلزی ساخته می شود. زمانی که از پروتز دندان استفاده می شود متخصص با کمک یک روکش ساده دندان را ترمیم می نماید. هزینه دندان مصنوعی یا پروتز دندان در سال 1401 بسته به مواد بکار رفته می تواند دچار تغییرات محسوسی شده باشد.

چرا به دندان مصنوعی و یا پروتز دندان نیاز است؟

مسلما همه افراد در طول زندگی خود خواه و ناخواه با خراب شدن دندان های طبیعی رو به رو می شوند و دیر و یا زود آنها را از دست خواهند داد. حال در این میان کسانی که بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت می کنند ممکن است که دیرتر دندان های خود را از دست دهند و کسانی که بهداشت دهان را رعایت نمی نمایند زودتر با این مشکل مواجه می شوند و در نتیجه به دندان مصنوعی نیاز پیدا می کنند تا آنها را جایگزین دندان های از دست رفته کنند.

استفاده از دندان مصنوعی به صورت کلی در سنین 45 الی 50 سال به بالا بیشتر است و افراد در این سن بیشتر به دندان مصنوعی نیاز پیدا می کنند. عوامل دیگری که باعث نیاز به دندان مصنوعی می شوند نیز از قبیل زیر هستند:

  • استعمال انواع سیگار و دخانیات
  • مسواک زدن غیر صحیح
  • بروز حادثه و شکستن و آسیب دیدن دندان های طبیعی
  • بهره بردن از ژنتیک دندان های بی کیفیت
  • کمبود کلسیم در بدن
  • و…

هزینه انواع دندان مصنوعی یا انواع پروتز دندان

هزینه دندان مصنوعی کامل (هزینه پروتز کامل)

دندان مصنوعی کامل به دو شکل معمولی و یا فوری ساخته می شود. دندان مصنوعی به حالت معمولی بعد از کشیدن دندان ها و بهبودی کامل لثه ها بایستی قرار گیرد. این فاصله زمانی می تواند 8 تا 12 هفته بعد از کشیدن دندان ها انجام شود. اما در شرایطی که بیمار تمایل دارد کار با سرعت بیشتری پیش رود از دندان مصنوعی فوری استفاده می کند. هزینه دندان مصنوعی کامل یا پروتز دندان در سال 1401 در حالت فوری با حالت معمولی تفاوت بسیاری دارد. متخصص ایمپلنت و یا دندانپزشک دندان مصنوعی فوری را به محض کشیدن دندان کار می گذارد تا بیمار در زمان انتظار برای بهبودی و التیام یافتن لثه بدون دندان نباشد.

هزینه پروتز دندان پارسیل

پروتز پارسیل که جزو پروتزهای متحرک شناخته می شود در دید عموم به عنوان دندان تکه ای شناخته شده است. پروتز پارسیل خود به چند دسته تقسیم می شود. پروتز پارسیل تمام آکریل (فلیپر) زمانی بیمار از آن استفاده می کند که می خواهد یک درمان موقت داشته باشد. پروتز کرم کبالت که جزو پروتز پارسیل می باشد با طرح خاصی ساخته می شود. این دسته از پروتز دندان با انتهای آزاد ساخته می شود به نوعی که مناسب برای افرادی باشد که دندان ها خلفی یا دندان های عقبی خود را از دست داده اند و دیگر دندانی بهعنوان پایه برای پروتز ثابت ندارند.

دلیل دیگر که بیمار می خواهد هزینه پروتز دندان با نوع کبالت را پرداخت کند، عدم علاقه به پروتز ثابت دندان می باشد. پروتز کرم کبالت به صورت ترکیب آلیاژ فلزی (کرم یا کبالت) و آکریل (لثه پروتز دندان یا همان بخش صورتی دندان مصنوعی) ساخته می شود. اما امروزه پروتز پارسیل منعطف با حالت فلزی و رنگ دندان ساخته می شود. تمامی این تنوع باعث شده که هزینه دندان مصنوعی یا پروتز دندان در سال 1401 در هر کدام از کلینیک ها متغیر باشد.

هزینه دندان مصنوعی تکه ای

یکی دیگر از گزینه های پیش رو برای بیمار، استفاده از دندان مصنوعی تکه ای فک بالا و .. می باشد. این نوع از دندان مصنوعی توسط یک پایه صورتی رنگ (همانند رنگ لثه) به یک بدنه فلزی متصل شده است. زمانی که بیمار تمایل ندارد از دندان مصنوعی ثابت استفاده کند اقدام به پرداخت هزینه دندان مصنوعی تکه ای می نماید. در نظر داشته باشید که برای نگه داشتن دندان مصنوعی تکه ای فک بالا یا فک پایین بایستی یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین وجود داشته باشد. تفاوت دندان مصنوعی تکه ای فک بالا با دندان مصنوعی تکه ای فک پایین در این است که حالت فک بالا ظریف و متحرک بوده و ظاهری طبیعی به صورت می دهد.

 

هزینه دندان مصنوعی

نحوه ساخت دندان مصنوعی یا پروتز دندان

برای ساخت ایمپلنت یک روزه و یا تهیه دندان مصنوعی به طور تقریبی یک ماه زمان نیاز است. در طول این یک ماه بیمار بایستی حدود 5 جلسه به کلینیک مراجعه کند. ابتدا تشخیص اولیه و بعد از آن قالب گیری و بایت بر روی بوم انجام می شود. با این کار ابعاد عمودی و موقعیت صحیح فک مشخص می شود. برای آرامش خاطر بیمار یک نمونه از کار را تحویل می دهند. اما در نهایت دندان مصنوعی بدون ایراد را کار می گذارند. برای قالب گیری از مواد مخصوص استفاده شده و دکتر فراز تیموری اندازه مورد را بر می دارد. رنگ دندان مصنوعی همانند رنگ دندان طبیعی در نظر گرفته می شود. کار نهایی را لابراتوار با ساخت دندان مصنوعی انجام می دهد. در آزمایشگاه مدلی از فک تهیه شده و دندان ها را با دقت فراوان بر روی پایه مومی قرار می دهند. بایستی دقت شود که حالت دهی مو همانند دندان طبیعی باشد.

پس از اتمام کار، دندان مصنوعی ساخته شده به دندانپزشک برگردانده شده و فضای باقیمانده با پلاستیک صورتی رنگ خمیری پر می شود.

هزینه دندان مصنوعی یا هزینه پروتز دندان در سال 1401

همانند دیگر خدمات دندانپزشکی از قبیل کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و حتی عصب کشی دندان، قیمت دندان مصنوعی و هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 به وضعیت دهان، نوع مواد به کار گرفته شده و تکنیک متخصص بستگی دارد. اما چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید می توانید با شماره های مرکز تماس حاصل فرمایید.

وضعیت دهان

وضعیت دهان، فک و لثه در هزینه دندان مصنوعی و یا پروتز دندان موثر  واقع می شود زیرا برای استفاده از دندان مصنوعی باید از لثه افراد قالب گیری شود و در صورتی که لثه فرد از شرایط مناسبی برخوردار باشد، باید قالب گیری به بهترین شکل برای او انجام می شود اما اگر لثه از شرایط مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است که فرد به چندین مرتبه قالب گیری نیاز پیدا کند که در این شرایط این شخص مستلزم پرداخت هزینه بیشتری می شود.

به همین دلیل می توان گفت که وضعیت دهان فرد در هزینه مورد نیاز برای استفاده از دندان مصنوعی موثر خواهد بود.

نوع مواد به کار گرفته شده و کیفیت آنها

برای استفاده از دندان مصنوعی و یا پروتز دندان از مواد مختلفی استفاده می شود که کیفیت مواد به کار گرفته شده در میزان این هزینه بسیار موثر است. در صورتی که مواد از کیفیت خوبی برخوردار باشند، هزینه اشخاص افزایش پیدا می کند و اگر مواد به کار رفته از کیفیت پایینی برخوردار باشند، مسلما هزینه برای شخص کاهش می یابد اما از طرف دیگر با کاهش هزینه، دوام و ماندگاری و کیفیت دندان مصنوعی نیز کاهش خواهد یافت.

پس با این وجود بهتر است که از مواد با کیفیت برای پروتز دندان و یا دندان مصنوعی بهره مند شوید.

دستمزد متخصص

متخصصینی که امور مربوط به دندان مصنوعی را انجام می دهند شرایط متفاوتی دارند. برخی از آنها از تجربه و مهارت بیشتری برخوردارند و برخی دیگر نیز از تخصص کمتری برخوردار هستند.

به همین دلیل دستمزد متخصص بر اساس تخصص او تعیین می شود و به این شکل در هزینه دندان مصنوعی موثر واقع می گردد.

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک های دندانپزشکی نیز عامل موثر دیگری در هزینه هستند زیرا کلینیک ها شرایط مختلفی دارند و هر چه تجهیزات آنها بیشتر باشد و خدمات را به شکل بهتری ارائه دهند، هزینه مربوط به انها نیز افزایش پیدا می کند.

هموطنان عزیز این مساله را فراموش نکنید که ترمیم دندان ها با پروتز دندان و یا دندان مصنوعی در کلینیک های مجهز و مدرن برای شما مناسب تر است زیرا در این کلینیک ها کیفیت ساخت دندان مصنوعی بالاتر است و شرایط بهتری به همراه دارد.

تعداد دندان ها

تعداد دندان هایی که فرد می توانند برای استفاده از دندان مصنوعی یا پروتز دندانی آنها اقدام کند معمولا متفاوت است اما معمولا از دندان مصنوعی برای تمامی دندان های فرد استفاده می شود که دندان مصنوعی برای تمامی دندان ها هزینه بیشتری را نیاز خواهد داشت.

میزان تورم در جامعه

معمولا تورم در جامعه در هزینه دندان مصنوعی موثر واقع می شود زیرا با تورم موجود در جامعه هزینه مورد نیاز برای موادی که در دندان مصنوعی به کار می روند افزایش پیدا می کنند و به همین دلیل هزینه تمام شده برای فرد نیز افزایش خواهد یافت.

به همین دلیل می توان گفت که تورم جامعه در هزینه دندان مصنوعی موثر واقع می شود.

موقعیت مکانی کلینیک

موقعیت مکانی کلینیک ها متفاوت است و موقعیت مکانی کلینیک هایی که مناطق مناسب واقع شده اند، در مقایسه با دیگر کلینیک ها بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر به کلینیک هایی مراجعه کنید که در چنین مناطقی واقع شده اند، معمولا نیاز است که هزینه بیشتری را بپردازید.

اما از جانب دیگر کیفیت ارائه خدمات نیز در این مراکز بیشتر از سایر کلیتیک ها خواهد بود.

شرایط جسمی افراد که می خواهند از دندان مصنوعی استفاده کنند

افرادی که می خواهند از دندان مصنوعی استفاده کنند و با این روش موهای خود را ترمیم نمایند باید به شرایط جسمی خود در رابطه با هزینه نیز توجه داشته باشند. زیرا در بسیاری از مواقع شرایط جسمی افراد باعث می شود که طی شدن مراحل مورد نیاز برای دندان مصنوعی با مشکل مواجه شود و مراحل با پیچیدگی بیشتری طی شوند که در این شرایط باید هزینه بیشتری برای این کار پرداخت کرد.

پس اگر دارای مشکل جسمی خاصی مانند: فشار خون، دیابت، ناراحتی قلبی و … هستید، حتما این مساله را در نظر بگیرید و آن را به پزشک اطلاع دهید.

کلام پایانی در رابطه با هزینه دندان مصنوعی در سال 1401

هزینه دندان مصنوعی در سال 1401 را برای شما عزیزان مطرح کردیم. امیدواریم که از مطالب ذکر شده در این مقاله استفاده کرده باید و پاسخ پرسش های خود را کسب نموده باشید.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما در وب سایت فرایش همراه باشید و از سایر مطالب ما استفاده کنید.

بهترین مرکز برای استفاده از دندان مصنوعی و پروتز دندان

از بهترین مراکزی که برای ترمیم دندان ها به روش دندان مصنوعی و پروتز دندان می توانید به آن مراجعه کنید، کلینیک دکتر فراز تیموری است که در این مرکز به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان از دندان مصنوعی استفاده می شود و می توانید نتیجه موفقیت آمیزی را دریافت کنید.

کلینیک دکتر فراز تیموری ارائه دهنده خدمات دیگری نیز می باشد و تمامی امور را با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و بهترین متخصصین انجام می دهد. در این مرکز می توانید از بیمه درمانی نیز برای انجام خدمات مورد نظر خود استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *