جراحی لثه در شهر کرج

شاخه پزشکی مربوط به حوزه دندانپزشکی از جمله گسترده ترین شاخه های پزشکی است که به امور بسیار زیادی تعلق می گیرد و اموری که در دندانپزشکی انجام می شوند، به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارند زیرا دهان و دندان از جمله مهم ترین اعضای بدن و از تاثیرگذار ترین بخش ها در سلامتی انسان است که در صورت بروز هر گونه مشکل در آن باید مشکل به وجود آمده به خوبی برطرف شود تا انسان بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

از جمله اموری که به شاخه دندانپزشکی تعلق می گیرد، جراحی لثه است که در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع در شهر کرج بپردازیم.

جراحی لثه چیست و چرا مورد نیاز است؟

یکی از علائم  عفونت دندان التهاب و تورم لثه می باشد به طور کلی جراحی لثه برای حذف و ترمیم آسیب های لثه ایی به وجود می آید و از آسیب رسیدن به دیگر نقاط لثه و در نهایت آسیب به دندان ها جلوگیری میکند . جراحی لثه در کرج ، به منظور محافظت و جلوگیری از آسیب به دندان ها ایجاد میشود و هدف اصلی در جراحی لثه سلامت دندان ها می باشد.

در جراحی لثه با لیزر متخصص ، لثه را پاک و جرمگیری میکند و تمام پلاک و تار تار را بر لثه را از بین میبرد و در موارد جدی تر لثه ی سطح ریشه دندان را نیز تمیز نموده و ریشه دندان را نیز جرمگیری میکند و تمام پلاک و تارتار را از بین میبرد تا استخوان دندان هیچ آسیبی نبیند و آسیب های احتمالی به استخوان دندان جلوگیری می کند.

هدف اصلی از جراحی لثه در کرج ، سالم نگه داشتن دندان ها می باشد و برای بازسازی استخوان ها و بافت های آسیب دیده استفاده میشود .به طور کلی افرادی که دارای بیمای های پریودنت و یا ورم لثه باشند باید جراحی لثه انجام دهند ، ورم لثه موجب خونریزی و تورم دردناک لثه میشود که بسیار آزار بخش است و پریودنت بیماری شدید لثه است که تورم های شدید را در پی دارد و موجب جای خالی برلثه شده و سب باکتری و تارتار بر حفره ها می شود که تحلیل استخوان لثه را درپی دارد و حتما باید جراحی لثه صورت گیرد.

چرا جراحی لثه در کرج

جراحی لثه در کرج ، به منظور رفع هرگونه آسیب و عفونت بر لثه ایجاد میشود و موجب تغییر شکل دادن استخوان فک میشود که امکان ایجاد باکتری و عفونت را از بین میبرد و از ایجاد آسیب به دندان ها جلوگیری میکند . جراحی لثه در کرج ، برای کاهش فاصله ی لثه بین دندان ها نیز استفاده میشود که مثلث سیاه نام دارد.

به طور کلی افراد سیگاری ، دیابتی ، زنانی که مشکلات هورمونی دارند ، افرادی که بیماری های خاص مانند ایدز دارند زودتر و بیشتر نسبت به سایر افراد به مشکلات لثه ایی دچار میشوند به دلیل اینکه عفونت را زودتر به خود جذب میکنند بنابراین این افراد حتما به جراحی لثه احتیاج پیدا میکنند که توسط جراحی لثه در کرج با کمترین زمان ممکن و کمترین احساس درد برای این افراد با بهترین امکانات و تجهیزات پزشکی روز دنیا جراحی لثه را انجام می دهد .

چگونه می توان از نیاز به جراحی لثه جلوگیری کرد؟

بیماری های مربوط به لثه معمولا بر اساس رشد باکتری ها و جرم در لثه ایجاد می شوند و به همین دلیل مهم ترین کاری که برای جلوگیری از نیاز به جراحی لثه می توان انجام داد، رعایت بهداشت دهان و دندان است.

با رعایت بهداشت دهان و دندان به گونه ای که به صورت مرتب و مداوم مسواک زدن انجام شود و از نخ دهان و دهان شویه نیزاستفاده گردد، می توان از نیاز به جراحی لثه تا مدت زیادی جلوگیری کرد به گونه ای حتی شاید تا آخر عمر نیز به جراحی لثه نیازی نباشد.

بهترین مرکز جراحی لثه در کرج

از جمله بهترین مراکزی که برای جراحی لثه در کرج می توانید به آن مراجعه کنید، کلینیک دندانپزشکی دکتر فراز تیموری است و در این مرکز می توانید به بهترین شکل ممکن و با بهره گیری از تخصص و مهارت دندانپزشکان ما و همچنین با استفاده از روش ها و تجهیزات جدید جراحی لثه را انجام دهید و از نتایج حاصل از آن بهره مند شوید.

مراقبت های قبل از جراحی لثه در کرج چیست؟

اشخاصی که قصد دارند جراحی لثه در کرج انجام دهند، باید در ابتدا به دندانپزشک مورد نظر خود مراجعه کنند تا شرایط آنها تحت بررسی قرار بگیرد و سپس برای جراحی لثه نوبت ویزیت دریافت کنند و عملیات مورد نظر را انجام دهند.

در بررسی های اولیه پزشک باید مشخص شود که وضعیت دهان، دندان و فک بیمار چگونه است. همچنین باید مشخص شود که هیچ گونه عفونت و یا آبسه در دهان و دندان شخص وجود دارد و یا خیر. در ادامه اگر شخص در دهان و دندان خود عفونت داشته باشد، باید ابتدا عفونت از بین برود و سپس برای جراحی لثه اقدام شود اما اگر هیچ گونه عفونت و خطری برای جراحی لثه وجود نداشت، پزشک می تواند برای جراحی اقدام کند.

جراحی لثه در کرج

روش های جراحی لثه در کرج

همانطور که میدانید جراحی لثه هم همانند سایر روش های درمان دهان و دندان دارای روش های مختلفی می باشد که در این بخش سعی داریم آن ها را برای شما عزیزان شرح دهیم

فلپ لثه

گاهی لثه بر روی دندان رشد اضافی میکند که سبب آزار و اذیت زیاد فرد خصوصا در هنگام جویدن غذا میشود که توسط فلاپ لثه در جراحی لثه در کرج انجام میشود و لثه ی اضافی را حذف و ترمیم می کند .

جراحی ترمیم پلاستیک لثه

در مواری ، لثه از سطح دندان کنار رفته و سبب آسیب رسیدن به دندان و عفونت سریعتر به دندان ها میشود که با جراحی لثه در کرج از طریق استفاده از جراحی ترمیم پلاستیک لثه ، بافت سقف دهان را بر محل مورد نظر پیوند میکنند و محل را ترمیم نموده و حل می کنند .

لیزر تراپی

لیزر تراپی ، روشی است که در جراحی لثه در کرج کاربرد فراوان دارد زیرا این روش تمامی مراحل جراحی لثه را انجام میدهد بدون اینکه کوچکترین درد و آسیبی به محل ایجاد کند ، لیزر از طریق اشعه ی نوری خود قادر است تمامی مراحل جراحی لثه را انجام دهد بدون اینکه دردی برای فرد ایجاد کند و سریعترین زمان را برای درمان به خود اختصاص داده است .

جراحی لثه با لیزر

بیشتر افراد به هوای جراحی لثه با روش سنتی که پر از درد و خونریزی بود، از عمل لثه وحشت دارند و به دنبال راه فرار از این قضیه می باشند. برخلاف جراحی لثه با روش سنتی که پس از خارج کردن باکتری و پلاک ها بافت لثه بر روی دندان محکم می شد و علاوه بر خونریزی، درد و زمان بهبودی طولانی را می طلبید؛ روش جراحی با لیزر کاملا برعکس آن عمل می کند.

با کمک لیزر طول موج مشخصی بر روی لثه تابیده می شود که ضخامت آن کمتر از سه تار موی انسان می باشد. با استفاده از آن باکتری هایی که باعث بروز عفونت شده اند، پاک شده و کاملا پاکسازی می شود. با کمک همان لیزر لخته خون ایجاد شده تا لثه تحریک شود و دوباره شروع به بازسازی و ترمیم کند.

عوارض جراحی لثه

عوارض جراحی لثه همانند دیگر جراحی ها اگر با مراقبت کامل همراه نباشد قطعا به عوارض و عفونت منجر خواهد شد. عوارض عمل لثه به صورت خونریزی و ورم دیده می شود که در نهایت به عفونت ختم خواهد شد. جراحی لثه چون بسیار حساس بوده پس از عمل برای خوردن و آشامیدن دچار مشکل خواهید شد.

حتی با دقت فراوان دندانپزشک ماهر در کرج باز احتمال عفونت بعد از جراحی لثه وجود ندارد اما اگر عفونت پس از جراحی لثه بوجود آید  خدماتی که پس از بروز عفونت توسط متخصص دندانپزشک قابل انجام است شامل موارد زیر می باشد:

پر کردن

با ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان نیاز به پر کردن آن خود را نشان خواهد داد. دندانپزشک پس از پاکسازی دندان مواد لازم را جهت پر کردن دندان به کار می برد. در صورتی که دندان عفونت داشت و یا نیاز به عصب کشی پیدا کرد، دندان را از مواد موقت پر می کنند. با استفاده از این مواد باکتری ها به پالپ دندان نرسیده و درد تسکین پیدا می کند.

کشیدن دندان

کشیدن دندان جزو اخرین مرحله تجویز دندانپزشک در کرج می باشد. متخصص تمام سعی خود را بکار می برد تا از کشیدن دندان اجتناب نماید. اما چنانچه آسیب زیاد به مغز دندان رسیده باشد کشیدن دندان عاقلانه ترین کار می باشد.اگر دندانپزشک نتواند عفونت را با آنتی بیوتیک کنترل کند، نیاز به کشیدن دندان واجب است.

عصب کشی

در صورتی که پوسیدگی و یا عفونت شدت پیدا کند قبل از کشیدن دندان، عصب کشی دندان می تواند راه گریز از عفونت دندان باشد. دندانپزشک عالی در کرج عصب و پالپ دندان را از داخل دندان خارج کرده و فضای خالی را با یک ماده استریل شیمیایی پر می کند.

مراقبت های پس از جراحی لثه در کرج

• استراحت کامل پس از جراحل لثه
  • خارج کردن آب دهان به آرامی و عدم تکرار مداوم آن
  • عدم دستکاری پانسمان با دست، زبان و مکیدن آن
  • مصرف دارو طبق تجویز دندانپزشک در کرج
  • پرهیز از مصرف غذاها و آشامیدنی های ترش
  • استفاده از غذاها و مایعات سرد
  • عدم مصرف غذاهای جویدنی
  • عدم استفاده از دهان شویه ها
  • مسواک نزدن پس از جراحی لثه
  • عدم کشیدن سیگار پس از جراحی لثه
  • فعالیت های شدید و حمام گرم انجام نشود
  • استفاده از کمپرس یخ بروی ناحیه بیرونی دهان
  • رعایت بهداشت جهت عدم ابتلای دوباره به بیماری لثه
  • مراجعه به دندانپزشک در کرج به مدت 6 ماه یکبار
  • عدم استفاده از نی جهت نوشیدن مایعات

دوره نقاهت بعد از جراحی لثه در کرج چه قدر است؟

به صورت کلی اشخاصی که از این روش درمانی استفاده می کنند، باید دوره نقاهت خود را طی کنند تا به بهبودی برسند زیرا به هر حال در این روش شکاف هایی در لثه ایجاد می شود که تا بهبودی آن مدت زمانی باید سپری شود.

از این رو عزیزانی که در کرج جراحی لثه انجام می دهند، معمولا پس از دو هفته میتوانند به روال عادی زندگی خود بازگردند و  امور مورد نظر خود را انجام دهند.

اما در صورتی که بیش از این مدت زمان دچار مشکل بودند، می توانند به دندانپزشک مراجعه کنند و تحت بررسی قرار بگیرند.

جراحی لثه در کرج برای چه کسانی مناسب است؟

• اشخاصی که با تشخیص پزشک نیاز به اصلاح وضعیت عاج دندان داشته باشند
  • اشخاصی که برای زیبایی دهان و دندان نیاز به افزایش خط لثه داشته باشند
  • افرادی که به بیماری پریودنتال مبتلا باشند
  • اشخاصی که قصد استفاده از ایمپلنت داشته باشند

هزینه جراحی لثه در کرج

جراحی لثه در کرج ، هزینه ایی مناسبی به خود اختصاص داده است به طور کلی هزینه جراحی لثه با لیزر بسته به نوع بیماری ، شدت بیماری و روش استفاده شده برای درمان می باشد زیرا هر روش هزینه ی مجزایی به خود اختصاص داده است . اطلاع از هزینه ی دقیق جراحی لثه در کرج توسط مراجعه و معاینه ، متخصص مربوطه امکان پذیر است .

آیا هزینه جراحی لثه در کرج  را می توان با بیمه پرداخت کرد؟

در صورتی که قصد دارید به درمان مشکلات دندانی خود و جراحی لثه بپردازید و نگران هزینه آن هستید، باید آکاه باشید که هزینه جراحی لثه در کرج را می توان با استفاده از برخی از انواع بیمه های درمانی پرداخت کرد.

در این صورت باید تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و یا تکمیلی که شامل هزینه دندانپزشکی نیز باشد، قرار داشته باشید و به این شکل هزینه دندانپزشکی را پرداخت کنید.

به یاد داشته باشید که برای استفاده از بیمه در خصوص جراحی لثه باید به کلینیکی مراجعه کنید که با بیمه مورد نظر شما قرارداد همکاری داشته باشد و به عبارت دیگر طرف قرارداد بیمه مورد نظر باشد.

آیا جراحی لثه همان پیوند لثه است؟

بسیاری از افراد می پندارند که جراحی لثه با پیوند لثه یکی است و این دو موضوع را یکی می دانند. در حالی که جراحی لثه با پیوند لثه متفاوت است و به امور مختلفی تعلق پیدا می کند.

در پیوند لثه، دندانپزشک و یا جراح برای درمان ناگزیر است که بخشی از لثه را به روش های مختلف جدا کند و به بخش دیگری از لثه شخص پیوند بزند تا به این شکل بتواند بیمار را درمان کند.

پیوند لثه معمولا برای افرادی که لثه هایشان تحلیل رفته باشد و یا از لثه های نازکی برخوردار باشند، انجام می گردد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مسائل مختلفی در رابطه با جراحی لثه از قبیل: انواع جراحی لثه، هزینه جراحی، مراقبت های قبل و بعد از جراحی، بهترین مرکز جراحی لثه و …. پرداختیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده باشید.

در انتهای این مقاله باید این مساله را یادآوری کنیم که با وجود حساسیت های این جراحی حتما به مراکز معتبر و تخصصی برای جراحی لثه در کرج مراجعه کنید تا از نتیجه حاصل از این کار دچار پشیمانی نشوید و جراحی برای شما با موفقیت انجام گردد و بهبودی شما عزیزان حاصل شود.

شما عزیزان میتوانید جهت نوبت دهی و مشاوره با شماره تماس 02632528628 تماس حاصل کرده و یا با شماره 09128001870 در تلگرام و واتساپ در ارتباط باشید