ایمپلنت تمام فک

ایمپلنت تمام فک


ایمپلنت دندان تمام فک روش درمانی برای کاشت دندان ها به صوت طبیعی می باشد که میتواند از یک الی کلیه دندان های از دست رفته را برای افراد جایگزین کند.

این روش  درمانی توسط متخصص ایمپلنت انجام میگیرد بنابراین شما برای درمان ایمپلنت دندان در وحله اول نیاز به یک متخصص حرفه ایی و نامی خواهید داشت .

برخی از افراد کلیه ی دندان های خود را از دست داده اند که بر اثر مشکلات ظاهری زیاد ، مشکلات تکلم ، قدرت کافی نداشتن در جهت خوردن  غذا و مشکلات در هاضمه و گوارش  نیازمند جایگزین کردن دندان خواهند بود ، در گذشته افراد در چنین شرایطی از دندان مصنوعی استفاده میکردند که خوشبختانه با پیشرفت علم  و به وجود آمدن روش ایمپلنت دندان دیگر نیازی به دندان مصنوعی و مشکلات ناشی از آن  نخواهد بود.

پس اگر از دندان مصنوعی تمام فک استفاده میکنید و یا به هر دلیلی کلیه دندان های خود را از دست داده اید  و نیازمند  ایمپلنت دندان تمام فک هستید ، حتما با ما در ادامه این مطالب همراه باشید.

 

ایمپلنت دندان تمام فک

 

افرادی که تمام دندان های خود را به دلایل مختلف از دست داده اند باید درمان ایمپلنت دندان تمام فک را انجام دهند برای استفاده از این درمان پس از انتخاب متخصصی ماهر فرد مورد معاینه متخصص خود قرار میگیرد و متخصص با بررسی کامل شرایط شخص درمان را برای فرد آماده میسازد ، معمولا درمان ایمپلنت دندان تمام فک نیاز به پیوند استخوان فک خواهند داشت چرا که این افراد معمولا از دندان مصنوعی استفاده میکنند و به همین خاطر دچار تحلیل استخوان فک  خواهند شد.

 

برای درمان ایمپلنت دندان نیاز اصلی به وجود تراکم استخوان فک عالی  داریم که در غیر این صورت  باید پیوند استخوان فک صورت گیرد ، درمان این روش نیز به این صورت است که ابتدا متخصص به بی حسی موضعی لثه ها میپردازد و سپس ایمپلنت دندان بر استخوان فک طبیعی و یا پیوند شده  قرار خواهد گرفت بعد از این مرحله باید پروتز بر ایمپلنت قرار گیرد تا جا به جایی ایمپلنت صورت نگیرد و پس از جوش خوردگی کامل نیز تاج دندان بر روی دندان قرار خواهد گرفت و درمان پایان میابد.

 

ایمپلنت تمام فک

 

تعداد ایمپلنت دندان تمام فک

 

برای هر دندان تازه از دست رفته یک واحد ایمپلنت کاشته میشود و اگر ایمپلنت تمام فک بخواهد انجام گیرد معمولا متخصصین حداقل 8 واحد ایمپلنت را برای فک بالا و همچنین 7 واحد را برای فک پایین  استفاده می نمایند.

 

همانطور که گفته شد شما برای درمان خود در ابتدا نیاز به متخصصی عالی و حرفه ایی دارید ،  چرا که او با بررسی های دقیق خود با معاینه از طریق عکس اقدام به ساخت قالب دندان و لثه  شما میکند و از آن مدل خواهد ساخت همچنین از سی تی اسکن جهت  تشخیص نوع تراکم استخوان فک شما کمک خواهد گرفت که شرایط استخوان فک شما به چه صورت می باشد و با مشخص شدن جای سینوس و اعصاب درمان به گونه ایی پیش میرود که آسیبی به آن ها وارد نشود

همانطور که گفته شد افراد متقاضی ایمپلنت دندان تمام فک  افرادی هستند که تمامی دندان های خود را از دست داده اند و از دندان مصنوعی استفاده میکنند این افراد معمولا دچار تحلیل استخوان فک شده اند و برای درمان احتیاج به پیوند استخوان فک خواهند داشت در این حالت پودر استخوان به فک اضافه میشود و با جدا شدن استخوان به صورت پیچ و پین استخوان مورد نظر قابل دسترس میشود که بین 4 الی 12 ماه  طول خواهد کشید که استخوان  فک پیوند شده آماده درمان ایمپلنت شود و از زمان کاشت ایمپلنت تا زمان جایگذاری تاج بین 3 الی 6 ماه زمان لازم است که مدت آن  بستگی به شرایط دندان و لثه خود فرد خواهد داشت.

 

مزایای ایمپلنت دندان در کلینیک دکتر فراز تیموری

 

ایمپلنت جایگزین دندان طبیعی است و ظاهر و عملکردی مشابه با دندان اصلی را دارد ، ایمپلنت دندان ، تکیه گاه دندان های مصنوعی است وبه دلیل ثبات و استحکام ایمپلنت ، از آنها به عنوان تکیه گاه برای دندان های مصنوعی استفاده می شود.
ایمپلنت جایگزینی مناسب برای همه دندان ها است به همین خاطر با ایمپلنت دندان تمام فک میشود ظاهری طبیعی برای کل دندان ها داشت و از کیفیت دندان های اصلی برخوردار شد.

برای بیمارانی که همه دندان هایشان را به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده اند و یا از دندان مصنوعی کامل استفاده میکنند میتوانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند بدون اینکه عوارض و یا مشکلی آن ها را دنبال کند و به راحتی غذا میل کرده ، تکلم صحیح داشته باشند و سلامت فک و لثه خود را حفظ کنند و همچنین گوارش و هاضمه درستی را نیز داشته باشند .

 

بنابراین به علت حساسیت بالای روش ایمپلنت دندان  تمام فک شما موظف به انتخاب متخصصی ماهر می باشید تا با تشخیصی درست ، درمانی عالی و بدون نقص نتایج فوقالعاده و بدون عوارض را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد و شما بتوانید دندان هایی  زیبا و طبیعی با کاربردی طبیعی  را داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

 

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *