توصیه های قبل از ایمپلنت

توصیه های قبل از ایمپلنت


آیا از توصیه های قبل از ایمپلنت مطلع هستید؟ مراقبت های بعد از پیوند استخوان چیست؟ مراقبت های ایمپلنت همانند مراقبت های بعد از لیفت لثه می باشد؟  اگر میخواهید از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید در مجموعه دکتر فراز تیموری با ما همراه باشید تا برخی از توصیه های مهم و مراقبت های قبل از ایمپلنت را برای شما همطونان عزیز مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از تمامی روش هایی که برای ترمیم دندان به کار می روند، نیاز به انجام مراحل اولیه دارند که هر بیمار باید این مراحل را طی کند تا جراحی و یا عملیات مربوط به ترمیم دندان برای او انجام شود و شخص با بروز مشکل مواجه نشود.

در میان روش های مختلف ترمیم دندان، ایمپلنت نیز به رعایت چنین اصولی نیاز خواهد داشت و متقاضیان این روش باید مراقبت های قبل از ترمیم دندان را رعایت کنند و توصیه های قبل از ایمپلنت را جدی بگیرند تا عملیات ترمیم دندان و جراحی به بهترین شکل برای آنها انجام شود.

فهرست مطالب

توصیه های قبل از ایمپلنت ( مراقبت های قبل از ایمپلنت )

پیش از انجام ایمپلنت باید مراقبت های قبل از آن رعایت شوند و اقداماتی صورت گیرند که فرد در حین جراحی ایمپلنت برای قرار گرفتن پایه در استخوان فک و یا پس از آن شرایط مناسبی داشته باشد؛ از این جهت کسانی که به توصیه های قبل از ایمپلنت به شرح زیر توجه نمایند و آنها را رعایت کنند، به سرعت بعد از ایمپلنت بهبودی خود را به دست می آورند.

انتخاب دندانپزشکی و پزشک مناسب

اولین و مهمترین مطلبی که به عنوان توصیه های قبل از ایمپلنت باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک دندانپزشکی مناسب و پزشک متخصص است؛ خدمات دندانپزشکی و کیفیت آن به همراه تخصص پزشک معالج به میزان زیادی در نتیجه ایمپلنت تاثیرگذار است و به همین دلیل اگر در انتخاب این مسائل دقت نکنید، مشکلات زیادی برایتان ایجاد خواهد شد و نتیجه مناسبی دریافت نخواهید کرد.

پرهیز از استعمال سیگار، مشروبات الکلی و سایر دخانیات

سیگار، مشروبات الکلی و سایر دخانیات از جمله مضر ترین مسائل برای ایمپلنت هستند در حالی که بسیاری از افراد می پندارند، پس از ترمیم دندان های خود با روش هایی نظیر ایمپلنت دیگر نیازی به رعایت بهداشت دهان و یا پرهیز از سیگار ندارند.

در حالی که این موضوع کاملا برعکس است و مشروبات و دخانیات به وفور بر روی ایمپلنت، طول عمر آن و همچنین شرایط بیمار در حین جراحی و دوره نقاهت تاثیر می گذارد.

از این جهت کسانی که قصد استفاده از این روش را دارند، باید آگاه باشند که مصرف سیگار، دخانیات و حتی مشروبات بسیار برای انها مضر است.

به عبارت دیگر سیگار و مشروبات الکلی پیش از جراحی ایمپلنت میتوانند باعث بروز عفونت در دهان، کاهش سرعت بهبودی زخم ها، رقیق شدن خون بیمار، دهیدراته شدن لثه، تحلیل رفتن بافت های استخوانی و دندانی و … شوند که علاوه بر آنها مشکلات دیگری را نیز پدید می آورند.

به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که بیمار پیش از اقدام برای جراحی ایمپلنت حداقل به مدت دو هفته از مصرف هرگونه دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنند تا شرایط مناسب تری داشته باشند و کسانی که این مورد را جدی نگیرند، در واقع با خود دشمنی کرده اند.

 

توصیه های قبل از ایمپلنت

 

پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون

از دیگر توصیه های قبل از ایمپلنت این است که به کار بردن داروهای رقیق کننده خون باید از مدت 3 الی 5 روز پیش از ایمپلنت ترک شود زیرا این داروها باعث افزایش میزان رقیقی خون می شوند و هر چه قدر که شخص خون رقیق تری داشته باشد، میزان خونریزی او در حین جراحی افزایش می یابد و از طرف دیگر این امکان وجود دارد که بند آمدن خونریزی نیز با مشکل رو به رو شود.

به همین دلیل پرهیز از مصرف این داروها از موارد بسیار مهم است که باید با مشورت پزشک معالج و پزشکی که داروی رقیق کننده را تجویز کرده است، به کار بردن آن را برای این مدت زمان کنار گذاشت.

آگاه کردن پزشک از بروز بیماری های خاص

بیماری های خاص به صورت کلی به نوعی از مریضی ها گفته می شوند که به صورت کامل قابل درمان نیستند و یا شرایط سختی برای بیمار به وجود می آورند و همه افراد امکان ابتلا به آن را نخواهند داشت. به عنوان مثال: ایدز، هپاتیت، دیابت، ناراحتی قلبی و …. از جمله بیماری های خاص محسوب می شوند.

کسانی که به این نوع بیماری ها مبتلا هستند باید حتما پیش از جراحی پزشک را از این مسائل مطلع کنند تا برای خود، پزشک و تیم جراحی دردسری ایجاد نشود. لازم به ذکر است که این دسته از افراد باید سوابق پزشکی خود را نیز در اختیار پزشک قرار دهند تا دندانپزشک معالج از همه زوایا بر شخص و وضعیت او اشراف داشته باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

از دیگر توصیه های قبل از ایمپلنت این است که شخص مورد نظر برای ترمیم دندان های خود با این روش حتما پیش از جراحی بهداشت دهان و دندان را رعایت کند تا وضعیت دندان ها، لثه و دهان او تا پایان عملیات در شرایط خوبی قرار داشته باشند.

در غیر این صورت ممکن است که عفونت در دهان به وجود آید و باکتری های دهان به بخش های عمیق تر نفوذ کنند. به یاد داشته باشید که پس از جراحی و ترمیم دندان با ایمپلنت نیز باید حتما بهداشت دهان را رعایت کنید.

استراحت کردن به میزان کافی و مورد نیاز

از آنجایی که جراحی ایمپلنت میتواند کمی سخت باشد و انرژی زیادی از بیمار دریافت کند، بهتر است تا متقاضی ایمپلنت پیش از انجام عملیات جراحی به میزان کافی استراحت کند تا از نیروی بدنی و قوای او تحلیل نرود و پس از جراحی شرایط خوبی داشته باشد.

کلام پایانی در مورد توصیه های قبل از ایمپلنت

توصیه های قبل از ایمپلنت به همراه مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان ذکر شده  در مجموعه های دکتر فراز تیموری را رعایت کنید تا نتیجه بسیار ایده آل و رضایت بخش از این روش دریافت نمایید. در صورتی که به دنبال یک دندانپزشکی مناسب برای ترمیم دندان های خود با این روش در تهران هستید، با ما در دکتر فراز تیموری ارتباط برقرار کنید و نوبت ویزیت بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *