روکش زیبایی دندان در کرج

روکش زیبایی دندان در کرج


موضوعی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم، روکش زیبایی دندان در کرج و همچنین دندانپزشکی در کرج است.

آیا می دانید روکش دندان چیست؟ آیا با روکش زیبایی دندان آشنایی دارید؟ آیا قصد دارید جراحی زیبایی لثه و روکش زیبایی دندان انجام دهید؟

چنانچه یکی از سوالات ذکر شده در قسمت فوق برای شما عزیزان هم وجود دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که به مطالعه این مطلب بپردازید.

 

فهرست مطالب

روکش دندان چیست؟

 

یکی از مهم ترین بخش های ایمپلنت، روکش دندان است که بعد از اینکه پایه آن نصب شد، ایمپلنت روی آن قرار می گیرد. روکش دندان را توسط پیچ و یا توسط سیمان دندان پزشکی روی اباتمنت نصب می کنند. به عبارت دیگر باید گفت که روکش دندان یک نوع دندان مصنوعی می باشد که از جنس سرامیک و یا فلز ساخته شده است که کاربرد آن را در قسمت زیر ذکر خواهیم کرد:

  • دندان هایی که دیواره آن شکسته باشد و یا به علت پوسیدگی از بین رفته باشد.
  • دندان هایی که احتمال شکسته شدن آنها به علت شکسته شدن و یا نازک شدن وجود داشته باشد.
  • دندان هایی که توسط ایمپلنت جایگزین شده باشند.

 

تاریخچه روکش زیبایی دندان

 

تاریخچه روکش زیبایی دندان به 4000 سال پیش بر می گردد که در آن زمان در جنوب شرقی آسیا روکش هایی از جنس طلا برای دندان ساخته می شده است که این روکش ها حکم زیبایی را برای دندان داشته اند که علاوه بر زیبایی دارای مزیت های دیگری نیز می بوده اند.

استفاده از روکش هایی که واقعا از جنس طلا و نقره ساخته می شده است به این دلیل بوده است که رنگ سیاه دندان خراب شده را با رنگ طلایی و نقره ای جایگزین کنند و بدین شکل باعث زیبایی دندان شوند.

در رابطه با اولین نشانه های استفاده از دندان طلا باید گفت که استفاده از دندان های طلا برای اولین بار در لوزون که یک جزیره در فیلیپین است، مشاهده شد که این نشانه ها مربوط به قرون 14 و 15 هستند.

در حال حاضر نیز همچنان افرادی هستند که برای دندان های خود از روکش طلا دندان به عنوان روکش زیبایی دندان استفاده می کنند به ویژه این موضوع در بین افراد مسن مخصوصا بانوان بیشتر از سایر افراد صادق است.

 

روکش زیبایی دندان در کرج

 

برای ساخت روکش زیبایی دندان از پروتز های ثابت دندان برای اصلاح کردن بد رنگی دندان استفاده می شود.

استفاده از روکش زیبایی دندان و ایمپلنت دندان  باعث می شود که دندان های نامرتب و خراب افراد توسط روکش هایی که شبیه به دندان طبیعی خود فرد هستند، جایگزین می شوند و این روکش ها به گونه ای هستند که در صورتی که افراد شما را ببینند متوجه این موضوع نمی شوند که دندان های شما روکش شده است. باتوجه به این موارد زیبایی دندان های شما حفظ می گردد.

 

روکش زیبایی دندان در کرج

 

روکش زیبایی چگونه بر روی دندان قرار می گیرد؟

 

برای نصب روکش زیبایی بر روی دندان ابتدا بی حسی موضعی انجام می شود و سپس دندان پزشک دندان بیمار را برای روکش کردن آماده می کند. برای انجام این کار دندان پزشک ابتدا دندان را توسط یک دریل کوچک تمیز می کند تا امکان نصب کردن روکش بر روی آن وجود داشته باشد. همچنین در این بخش لازم است که اندازه دندان با روکش هماهنگی داشته باشد.

در مرحله بعدی روکش زیبایی دندان، دندان پزشک الگویی را از دندان بیمار تهیه می کند و آن را برای ساخت قالب به آزمایشگاه ارسال می کند. به وسیله این قالب روکش دندان ساخته می شود. در این مرحله در بعضی از مواقع از بیمار خواسته می شود که تا زمان آماده شدن روکش از روکش موقت استفاده کند.

در مرحله بعدی روکش جدیدی که ساخته شده است بر روی دندان بیمار نصب می شود. در این بخش از روکش زیبایی دندان،دندان پزشک سطح دندان بیمار را به وسیله اسید می تراشد تا سطحی زبر را برای قرار دادن روکش بر روی دندان ایجاد کند که در طی این عمل روکش به صورت محکم بر روی دندان می چسبد.

پس از اینکه روکش بر روی دندان چسبیده شد، پزشک از شما می خواهد که مناسب بودن روکش را بررسی کنید. در نتیجه برای اینکه روکش زیبایی دندان در کرج را انجام دهید باید هر یک از این مراحل را به صورت جداگانه برای هر دندان انجام داد. به عبارت دیگر باید گفت که در صورتی که قصد روکش کردن چند دندان را داشته باشید باید این مراحل را در چند جلسه انجام دهید که شامل عوارض جراحی لثه و روکش زیبایی نمی شود.

در صورتی که قصد دارید که روکش زیبایی دندان در کرج انجام دهید، به مراکز معتبر مراجعه کنید و دندان خود را حتما به دندان پزشکان متخصص و حرفه ای نشان دهید تا این کار را به بهترین شکل برای شما انجام داده و همچنین مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان و روکش زیبایی را رعایت فرمایید.

 

روکش دندان جلو برای زیبایی در کرج

 

دندان های جلو مهم ترین تاثیر را در بین همه دندان ها در زیبایی افراد دارند. در صورتی که دندان های جلو دچار شکستگی شده باشند و یا خراب شده باشند، به سرعت و در اولین لبخند و یا در اولین گفتگو هایی که با دیگران دارید، به چشم سایرین می آید.داشتن دندان های جلو خراب و یا شکسته باعث کم شدن اعتماد به نفس افراد می شود.

با توجه به این موارد روکش دندان جلو برای زیبایی در کرج از اهمیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی در کرج به دنبال مراکز معتبر و دندان پزشکی هایی مناسب برای روکش زیبایی دندان جلو هستند.

 

قیمت روکش زیبایی دندان در کرج

 

هزینه روکش زیبایی دندان در کرج به جنس روکش استفاده شده و میزان دستمزد دندان پزشک مربوطه و همچنین هزینه لابراتوار بستگی دارد.  از این رو هزینه انجام روکش زیبایی دندان در کرج متفاوت است و نمی توان قیمت دقیقی را برای آن تعیین کرد.

هزینه جراحی لثه برای روکش دندان توسط بیمه های درمانی پذیرفته نمی شود و از این رو در صورتی که شخصی بخواهد چند عدد از دندان های خود را روکش زیبایی انجام دهند، باید هزینه تقریبا بلایی را بپردازد.

برای اطلاع از قیمت روکش زیبایی دندان در کرج و یا کشیدن دندان عفونی  می توانید به مراکز دندان پزشکی مراجعه کنید و قیمت انجام این کار را از این مراکز سوال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *