قیمت روکش ایمپلنت

قیمت روکش ایمپلنت


روکش ایمپلنت به قسمتی از تاج دندان گفته شده که پایه های فلزی ایمپلنت بر روی آن نصب می شود. خود ایمپلنت که از نظر متخصص ها به عنوان یک روش موثر در جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد، توسط روکش ایمپلنت مورد محافظت قرار می گیرد. از این رو مطالبی را در مورد قیمت روکش ایمپلنت به شما عزیزان ارائه می دهیم

راحتی و کاربرد ایمپلنت سبب شده است که تمامی افرادی که دندان های خود را از دست داده اند به این سمت سوق پیدا کنند. از سوی دیگر روکش ایمپلنت یکی از روش های جایگزین و بسیار راحت تر و بادوام تر می باشد. هزینه ایمپلنت دندان و قیمت روکش ایمپلنت دندان نسبت به دیگر دندان های مصنوعی بیشتر بوده اما زمانی که بیمار را از هزینه های مازاد بعدی نجات می دهد، دیگر این قیمت به چشم نخواهد آمد.

انتخاب جنس و نوع روکش ایمپلنت دندان بایستی با مشورت و هماهنگی متخصص مرکز ایران ایمپلنت باشد که براساس شرایط بدنی بیمار و بودجه بیمار تعیین شود. نکته مهمی که در این میان وجود دارد کار گذاشتن روکش ایمپلنت با دستان همان متخصصی است که کاشت ایمپلنت دندان را انجام داده است. در صورتی که شرایط بازگشت به سوی همان دندانپزشک را ندارید سعی کنید حداقل امکان از متخصص های مجرب و کارکشته مرکز ایران ایمپلنت کمک بگیرید.

فهرست مطالب

انواع روکش ایمپلنت دندان

زمانی که به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه می کنید متخصص محترم با توجه به نیاز شما با انواع روکش های ایمپلنت و همچنین هزینه و قیمت روکش ایمپلنت روبرو خواهید شد. برخی از این نوع روکش های ایمپلنت شامل موارد زیر است:

روکش ایمپلنت پی اف ام

روکش PFM که ترکیبی از فلز و چینی می باشد در بیشتر موارد مورد پسند بیمارها واقع می شود. دورتادور دندان توسط فلز پوشیده شده و بخش مرکزی و هسته ای روکش را مقاومت می بخشد. قسمت پرسنل یا چینی آن بخش زیبایی و ظاهر روکش ایمپلنت را منجر می شود که در نهایت بیمار ترکیبی از استحکام و زیبایی را خواهد داشت. نسبت قدرت و مقاومت روکش پی اف ام نسبت به دیگر مدل های روکش ایمپلنت بخصوص روکش نوع سرامیکی مقاوم تر و مستحکم تر می باشد. در برخی موارد احتمال لب پریدگی یا ترک وجود دارد که در صورت جزئی بودن این مشکلات می توان با کامپوزیت آن را ترمیم کرد.

 

نقطه ضعفی که در این مورد وجود داد به زمانی بر می گردد که بیمار دچار تحلیل لثه شده و لبه فلزی روکش بخصوص دندان های جلو پدیدار می شود و ظاهر خوشایندی را برای وی ندارد. هزینه و قیمت روکش ایمپلنت دندان PFM بسته تعداد دندان ایمپلنت شده، مکان مورد نظر برای روکش کردن ایمپلنت دندان، تخصص دندانپزشک و دیگر موارد تخمین زده می شود.

روکش ایمپلنت زیرکونیا

زیرکونیا فلز بسیار سخت بوده که دارای رنگ روشن نیز می باشد. از نظر شیمیایی یک ماده خنثی است که در وسایل الکترونیکی بسیار کاربرد دارد. دوام زیرکونیا به حدی بوده که آن را در خدمات دندانپزشکی به کار برده اند. یکی از ویژگی های بارز روکش ایمپلنت زیرکونیا سازگاری آن با بدن است. زیرکونیا به دلیل نداشتن هیچ گونه فلز ترکیبی، ظاهری طبیعی و زیبا به ایمپلنت میبخشد به نحوی که تشخیص آن از طبیعی کاری بس سخت است.

روکش ایمپلنت زیرکونیا که از جنس اکسید زیرکونیوم ساخته می شود با بدن انسان تناسب بسیار بالایی دارد و با استفاده از علاوه بر روکش کردن ایمپلنت، می توان شیارهایی که بر روی دندان ایجاد کرد. از سوی دیگر بکار بردن این نوع روکش هیچ گونه بوی بدی را در دهان ایجاد نمی کند. زیبایی و کاربردی که روکش ایمپلنت زیرکونیا دارد سبب شده است هزینه و قیمت آن نسبت به دیگر روکش ها بیشتر باشد.

مزایای روکش ایمپلنت دندان در مرکز ایران ایمپلنت

  • افزایش میزان عملکرد جویدن
  • بالابردن قدرت گفتار درمانی
  • بازیابی و اصلاح طرح لبخند
  • یک پایه مناسب لنگرگاه برای دندان های مجاور
  • عدم روی هم افتادن فک و از بین رفتن فک در دراز مدت

 

قیمت روکش ایمپلنت

 

مراحل نصب روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت دندان را در دو حالت چسبنده و یا پیچ شونده نصب می کنند. هر کدام از این روش ها که استفاده شود هزینه و قیمت روکش ایمپلنت دندان متفاوت خواهد بود. در صورتی که روکش با پیچ سفت شده باشد بهتر است که پیچ به راحتی سفت شود و هیچگونه فشار جانبی زیاد بر روی پیچ وارد نشود.

اما در صورتی که بیمار تمایل به استفاده از چسب سمان شده داشته باشد، متخصص ایمپلنت بدون جراحی با دقت فراوان اضافات سمان دندانپزشکی را از اطراف روکش ایمپلنت پاک کرده وموقعیت را برای کاشت ایمپلنت به راحتی فراهم خواهد کرد.

نحوه اتصال و قیمت روکش ایمپلنت دندان

زمانی که بیمار روکش دندان در کرج و یا روکش ایمپلنت چسبنده را انتخاب می کند، بهتر است در ابتدا اباتمنت توسط متخصص ایمپلنت سفت شده و سپس به صورت اختصاصی به فیکسچر ایمپلنت پیچ شود. در نظر داشته باشید که این پیچ به سفارش کارخانه سازنده هر برند و با توجه به نیروی گشتاوری خاص خود بسته و سفت خواهد شد.

پس از این مراحل روکش را با مقدار اندکی از سمان یا چسب دندانپزشکی بر روی اباتمنت قرار می دهند. مدت زمان سفت شدن سمان حدود 2 الی 3 دقیقه است. متخصص ایمپلنت باید در این مرحله صبر و حوصله داشته باشد و اضافات سمان را از اطراف روکش ایمپلنت پاک کند. علاوه براین بایستی دقت لازم را داشته باشد که ارتفاع روکش بلند نباشد و تماس زودرسی بر روی آن نباشد.

برای افرادی که عادت به دندان قروچه دارند، بهتر است که متخصص از روکش ایمپلنت کاسپ های بلند و تیز نداشته باشد.

هزینه و قیمت روکش ایمپلنت دندان

در دنیای خدمات دندانپزشکی نمی توان از ابتدا قیمت و هزینه ثابتی را برای تمام خدمات دندانپزشکی ارائه نمود. بسته به عوامل مختلف هر کدام از این موارد متغیر خواهد شد. هزینه جراحی لثه برای روکش دندان و قیمت روکش ایمپلنت دندان در مرکز ایران ایمپلنت نیز از این قاعده مسثتنی نیست و عوامل زیر در تعیین قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

  • مهارت و تخصص دندانپزشک
  • برند بکار برده شده در ایمپلنت
  • نحوه ساخت روکش (در لابراتوار تهیه شده یا خیر)
  • نوع جنس روکش ایمپلنت دندان

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *