مراحل لیفت لثه

مراحل لیفت لثه


اگر شما از آن دسته افراد هستید که به هنگام خندیدن لثه هایشان بیشتر از دندان هایتان دیده می شود، به لبخند لثه ای مبتلا هستید. خوشبختانه برای این مشکل راه حل های زیادی وجود من جلمه لیفت لثه که توسط دکتر فراز تیموری انجام می شود. هرچند تمام مراحل لیفت لثه در یک جلسه انجام می شود اما با این وجود نیاز به بی حسی موضعی و تخصص دندانپزشک دارد.

با کمک این بی حسی ها بیمار در حین جراحی هیچ درد لیفت لثه را حس نکرده و بعد از آن نیز برای وی محدودیت خاصی را به وجود نمی آورد. لیفت لثه باعث لق شدن یا شل شدن دندان های سالم نخواهد شد و آسیبی به آنها وارد نمی کند. در صورتی که تمایل دارید لمینت یا کامپوزیت دندان را انجام دهید بهتر است که این کار را به یک ماه پس از انجام مراحل لیفت لثه به تعویق بیاندازید. این را هم فراموش نکنید که لیفت لثه برای افرادی که نمایش لثه ای به علت رشد بیش از حد فک بالا و استخوان بندی صورت قابل انجام نیست.

در مجموع اگر بخواهیم لیفت لثه را از نظر متخصص لیفت لثه تعریف کنیم بایستی گفت که، لیفت لثه نوعی عمل جراحی بوده که به هنگام خندین لثه آنها بیشتر از دندان ها خود را نشان می دهد. به این حالت از خندین از نظر علمی gummy smile گفته می شود.

فهرست مطالب

لیفت لثه چیست؟

گاهی اوقات لثه ها روی دندان ها را می پوشانند و باعث می شوند که دندان ها کوتاه و یا پایین دیده شوند.

لیفت لثه که به آن کانتورینگ لثه و تراش لثه نیز گفته می شود، روشی است که به کمک آن می توان بافت لثه را از بالای دندان ها از بین برد و یا لثه ها را بالا تر کشید تا طرح لبخند زیباتر شود.

زمانی که شخصی تصمیم میگیرد تا لیفت لثه انجام دهد، پزشک در ابتدا خط لثه را مورد ارزیابی قرار می دهد تا مشخص شود که در کدام بخش های لثه به کانتورینگ لثه نیاز است.

 انواع لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه در حالت های مختلفی برای افراد انجام می شود که انواع آن را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

جراحی لثه

جراحی لثه به منظور افزایش زیبایی لثه انجام می شود و به عبارت دیگر هدف از انجام آن تغییر خط لثه و یا تغییر شکل دادن به لثه است. این جراحی به منظور پایین و یا بالا بردن لثه نیز انجام می شود. در این جراحی دندان ها به طولی متقارن می رسند و پس از پایان جراحی هیچ نوع ناهمواری در سطح لثه دیده نمی شود که در نهایت لبخند زیباتر می گردد.

افزایش دادن طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان در مواقعی استفاده می شود که دندان ها کوتاه و لثه بلند باشد. در این روش بخشی از لثه اضافی و حتی مقداری از بافت استخونی برداشته می شود تا سایز دندان و لثه با صورت متناسب شود که این روش به منظور هموار کردن لثه های ناهموار نیز به کار می رود.

روش های انجام لیفت لثه

لیفت لثه به دو روش جراحی لثه و یا افزایش طول تاج دندان قابل انجام است که بسته به نوع بیماری لثه، دکتر فراز تیموری روش مورد نظر را برای رفع این مشکل انتخاب می کند.  جراحی فک و صورت مخصوص بیماری است که دارای مشکلات حادتر فک و اسکلت هستند. این بیماری در اثر عوامل مختلف من جمله بیماری های خاص و یا مصرف برخی داروها به وجود می آید. جینجیوکتومی یا لیفت لثه جهت درمان خنده های لثه ای که خیلی پیشرفته نیستند، قابل انجام است.

در این جراحی که هدف افزایش طول تاج دندان است، قسمتی از بافت لثه از استخوان جدا شده و استخوان اضافی زیر آن را برمی دارند. پس از آن زبانه بافتی را در قسمت های بالاتر بخیه زده تا به هنگام خندیدن کمتر لثه ها قابل دیدن باشد.

علت انجام لیفت لثه

  • فرم نامناسب استخوان فک
  • پیشروی غیرنرمال بافت استخوانی اطراف دندان ها
  • کوتاه بودن لب بالایی
  • پوشش بافت لثه ای بیش از حد

 

مراحل لیفت لثه

 

مراحل انجام لیفت لثه چگونه است؟

زمانی که بیمار به کلینیک دکتر فراز تیموری مراجعه می کند برای وی یک جلسه مشاوره تنظیم می شود تا بیمار را از نحوه ی درمان و مشکلات آن آگاه سازند. برای شروع مراحل و انجام لیفت لثه که به طور معمول در طی یک جلسه انجام می شود، از مواد بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از بی حس شدن محل مورد نظر کار لیفت لثه و شکل دهی به لثه ها آغاز می شود. برای انجام این عمل نیاز است که از تیغ جراحی یا لیزر استفاده شود که شامل معایب لیفت لثه نمی باشد.

زمانی که دکتر فراز تیموری از لیزر برای لیفت لثه کمک می گیرد، لثه ها هرچه سریعتر بهبودی پیدا کرده و خونریزی آن نیز بسیار کمتر است.

در پایان پس از اینکه لثه از استخوان جدا شد، استخوان را با کمک تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی تراش داده و آن ها را در جایی بالاتر از جای قبلی خود قرار می دهد. در شرایطی که دندانپزشک از لیزر استفاده میکند دیگر نیازی نیست که چند روز را در منزل استراحت کند. این را هم در نظر بگیرید که لیفت لثه مانع خوردن و آشامیدن بیمار نمی شود.

تنها توصیه می شود که از خوردن غذاهای سفت، تند و چسبنده پرهیز کنند. تا چند روز استفاده از نخ دندان برای بیمار توصیه نمی شود و برای مسواک زدن بایستی از مسواک نرم استفاده کند.

شرایط واجب برای انجام مراحل لیفت لثه

یکی از شرایط ویژه و مهم برای انجام مراحل ایمپلنت دندان همانند لیفت لثه، داشتن ریشه های دندان قوی و محکم می باشد. منظور از محکم بودن تا حدی بوده که با نمایان کردن بخش زیادی از دندان ساختار آن به خطر نیافتد. افرادی که در بدو رشد دندان ها دارای لثه های بزرگی بوده اند و یا افرادی که دچار تحلیل لثه می شوند به سمت عمل لیفت لثه می روند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به دندان قروچه در خواب دارید، احتمال ابتلای شما به لبخند لثه ای وجود دارد. علت این امر هم ساییده شدن دندان و بزرگتر شدن لثه ها به مرور زمان است.

اکثر خانم هایی که دارای لب بالای باریک هستند به هنگام لبخند، از صورت خود راضی نیستند. طبق آمار بدست آمده 14 درصد از بانوان و 7 درصد از آقایان دارای لبخند لثه ای شدید هستند.

مزایای لیفت لثه کدام است؟

افرادی که سختی مراحل لیفت لثه را قبول می کنند به خاطر رسیدن به مزایای زیر می باشد:

  • افزایش اعتماد به نفس: بدون شک هر کسی که بافت لثه نرمال داشته باشد به هنگام خندیدن شوق و ذوق بیشتری دارد و از خندیدن خود لذت می برد
  • بالا بردن زیبایی ظاهر: لثه اضافه تر از حد نرمال می تواند ظاهر طبیعی کمی بهم بریزد.
  • نتیجه دائمی: افرادی که عمل لیفت لثه را انجام می دهند می توانند برای همیشه از ویژگی لثه نرمال بهره مند شوند.
  • درمان بیماری های لثه: مراحل عمل لیفت تنها برای زیبایی صورت نیست. بلکه در برخی موارد برای درمان پریودنتال مانند بلند کردن تاج، از بین بردن کیست لثه و دیگر موارد می باشد.

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب است؟

از جمله افرادی که به عنوان کاندید مناسب برای لیفت لثه شناخته می شوند، می توان به اشخاص زیر اشاره کرد:

  • افرادی که مبتلا به بیماری های لثه ای هستند
  • افرادی که به بیهوشی حساس هستند و امکان بیهوش کردن آنها وجود ندارد
  • افرادی که سن کمی دارند و در حال رشد دندان ها هستند
  • افرادی که می خواهند به زیباسازی طرح لبخند خود بپردازند

مراقبت های بعد از لیفت لثه

دوره نقاهت بعد از لیفت لثه می تواند از چند روز تا چند هفته متغیر باشد. پس از لیفت لثه توسط پزشک داروهای مسکن تجویز می شود تا میزان درد کاهش پیدا کند که این دارو ها باید به شکل مرتب مصرف شوند. اما در این خصوص توجه داشته باشید که در میان تمامی داروهای مسکن نباید از مسکن نوع آسپرین استفاده کرد زیرا این نوع مسکن باعث افزایش خون ریزی می شود و مناسب نیست.

در دوره نقاهت پس از لیفت لثه می توانید از کیسه آب یخ برای کاهش درد و تورم استفاده کنید. به این منظور لازم است تا هر 15 الی 20 دقیقه یک بار کیسه را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا مانع از کبودی و تورم شود.

زمانی که لیفت لثه انجام می شود، احتمال بروز عفونت بسیار کم است اما با این وجود پزشکان دهان شویه های آنتی بیوتیکی را برای این دوره تجویز می کنند تا همان میزان کم احتمال بروز عفونت را نیز از بین ببرند. در نتیجه باید از این دهان شویه طبق دستور پزشک استفاده کنید.

در این مرحله از درمان لازم است تا به مدت دو الی سه روز از غذاهای آبکی ونرم استفاده کنید تا بهبودی به شکل کامل حاصل شود و به خوبی درمان شوید.

پس از گذشت چند روز به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت شما توسط پزشک معاینه شود و از اینکه مراحل درمان به درستی طی شده اند، مطمئن شوید.

هزینه لیفت لثه چه قدر است؟

لیفت لثه مانند هر یک از روش های دیگر درمانی به گونه ای است که هزینه آن را زمانی می توان مشخص کرد که عوامل موثر در هزینه مشخص شده باشد که مهم ترین عوامل و مسائل موثر در هزینه در این روش به شرح زیر هستند:

دستمزد پزشک

دندانپزشکان از تخصص، تجربه و مهارت متفاوتی برخوردار هستند که دستمزد آنها با هم بر اساس این مسائل فرق دارد. به همین دلیل یکی از مسائل تاثیر گذار در هزینه لیفت لثه تخصص و مهارت دندانپزشکی است که به آن مراجعه می کنید.

هزینه کلینیک دندانپزشکی

کلینیک های دندانپزشکی بر اساس تجهیزات و خدماتی که ارائه می دهند، هزینه های متفاوتی دریافت می کنند و به همین دلیل میزان هزینه ای که از بیماران برای انجام مراحل درمانی طی می کنند باهم متفاوت است.

نوع روش لیفت لثه که برای بیمار استفاده می شود

همان گونه که در بخش های فوقانی اشاره شد، روش های لیفت لثه متفاوت هستند و هر روشی که برای بیمار استفاده شود، هزینه ای متفاوت خواهد داشت. با این وجود باید در نظر داشت که هزینه مربوط به لیفت لثه برای افراد مختلف متفاوت است و باید در تخمین زدن هزینه نوع روش لیفت لثه را نیز در نظر گرفت.

شهر و موقعیت مکانی کلینیک

شهر و موقعیت مکانی کلینیک نیز موضوع دیگری است که می تواند در هزینه موثر واقع شود. برخی از شهر ها که به عنوان مناطق محروم شناخته می شوند، هزینه درمان در انها کمتر است و در مقایسه با آنها شهر هایی مانند: تهران و کرج که از شهرهای پرجمعیت هستند و امکانات بیشتری دارند، معمولا هزینه بالاتری برای مراحل درمانی و لیفت لثه خواهند داشت.

علاوه بر آن موقعیت مکانی کلینیک نیز عامل موثری در هزینه است زیرا کلینیک هایی که در موقعیت های بهتری قرار گرفته اند، معمولا هزینه اجاره بیشتری باید بپردازند و یا خدمات با کیفیت تری ارائه می دهند که این مسائل می تواند باعث افزایش هزینه آنها شود.

عملیات پیش از لیفت لثه

پیش از لیفت لثه در بسیاری از مواقع نیاز است که عملیات درمانی دیگری انجام شود تا شرایط برای لیفت لثه محیا شود. در چنین مواقعی که نیاز به درمان های پیش از لیفت لثه است، مسلما هزینه درمان برای بیمار افزایش پیدا می کند و هزینه آن به هزینه لیفت لثه اضافه می شود.

مراقبت های بعد از لیفت لثه

برخی از مراقبت های بعد از لیفت لثه مانند: تهیه داروهای مورد نیاز بعد از درمان نیز هزینه بر هستند و می تواند هزینه های غیر مستقیم لیفت لثه را افزایش دهند.

سخن پایانی

مراحل لیفت لثه را در این مقاله برای شما شرح دادیم. امیدواریم که از این مطالب استفاده کرده باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. اگر با وجود این مقاله باز هم نیاز به دریافت مطالب بیشتری دارید، از سایر مقالات درج شده در وب سایت ما نیز استفاده کنید و به مطالعه انها بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *