هزینه عصب کشی دندان در کرج

هزینه مربوط به امور درمانی در تمامی زمینه های پزشکی مساله بسیار مهمی برای افراد جامعه خصوصا برای قشر متوسط جامعه و قشر کم توان جامعه در نظر گرفته می شود تا با کسب اطلاع از میزان هزینه مورد نیاز برای درمان بدانند که می توانند برای درمان اقدام کنند و یا خیر.

به همین منظور در کلینیک دکتر فراز تیموری مطلبی در رابطه با هزینه عصب کشی دندان در کرج برای شما عزیزان تهیه کرده ایم تا به شما کمکی در این زمینه کرده باشیم.

یکی از خدمات رایج در دندانپزشکی انجام عصب کشی برای درمان دندان های آسیب دیده و یا پوسیده می باشد. دندان های انسان در طول زندگی به دلیل عوامل مختلفی از جمله آسیب دیدگی، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، بیماری های لثه و گاهی بیماری های خاص باکتری های زیادی را در خود جمع خواهد کرد.

با جمع شدن این باکتری ها در زیر پالپ دندان درد و ناراحتی مخصوصا آبسه برای بیمار پیش می آید. با مراجعه دیر هنگام به کلینیک دکتر فراز تیموری و معاینات اولیه راهی جز عصب کشی دندان باقی نخواهد ماند.

چه کسانی به عصب کشی دندان نیاز دارند؟

تشخیص اینکه چه افرادی به عصب کشی دندان دارند نیاز به بروز برخی علایم دارد. با بروز عفونت دندان و دیر اقدام کردن برای درمان آن نیاز به عصب کشی الزامی می باشد. شایع ترین علایم عفونت دندان شامل موارد زیر است:

• بروز آبسه به حالت های قرمز رنگ، دارای گرما، تورم و یا ترشح
  • حساس بودن زیاد به گرما و سرما
  • جویدن سخت
  • تغییر رنگ دندان پوسیده یا آسیب دیده
  • طعم بد دهان
  • التهاب و یا حساسیت در لثه

هزینه عصب کشی دندان در کرج چگونه است ؟

هزینه عصب کشی در کلینیک دندانپزشکی در کرج متفاوت می باشد اما به طور معمول قیمت ها از 200 هزار تومان تا تقریبا 500 هزار تومان آغاز می شود. در نظر داشته باشید این قیمت ها در مکان های مختلف و کلینیک های دیگر می تواند متغیر باشد. هر کدام از عصب کشی ها تک کانال، دو کانال و سه کانال ، عصب کشی مجدد دندان های خلفی و قدامی، عصب کشی دندان های شیری کودکان، عصب کشی هر کانال اضافه، گلاس، پالیوتومی، کلسیم هیدروکساید و کرو نیز در این کلینیک قابل انجام است.

موارد مهم در هزینه عصب کشی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عصب کشی به وضعیت دندان و نوع دندان بیمار نیز بستگی دارد:

نوع دندان بیمار: شاید برایتان گیج کننده باشد اما واقعیت امر این است که نوع دندان هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. از سوی دیگر درمان دندان های جلویی نسبت به دندان های آسیا راحت تر و آسان تر می باشد. این راحتی به دلیل تعداد کانال های کمتر در دندان جلویی است.

وضعیت دندان: در صورتی که دندان حالت ترک خورده یا تراشیده داشته باشد نیاز به عصب کشی حتمی خواهد شد. علاوه برآن وجود عفونت و تورم هزینه را برایتان بیشتر خواهد کرد. زیرا قبل از عصب کشی دکتر فراز تیموری بایستی عفونت دندان بیمار را تحلیه کند.

هزینه عصب کشی دندان در کرج

نوع محاسبه هزینه عصب کشی دندان در کرج

برای محاسبه دقیق هزینه عصب کشی نیاز است که موارد زیر را هم به این تعرفه اضافه کنید.

هزینه ویزیت پزشک: چکاب اولیه توسط متخصص و بررسی مشکلات و نوع درمان آن براساس آخرین نرخ و تعرفه های دندانپزشکی عمومی و تخصصی انجام می شود.

هزینه تصویربرداری: برای تشخیص کامل میزان پوسیدگی دندان نیاز است که تصویر اشعه ایکس کامل دندان ها گرفته شود. به طور معمول این عکسبرداری در مراکز تخصصی تصویربرداری خارج از مطب انجام می شود.

هزینه استفاده از پین تقویتی: با پیشرفت زیاد پوسیدگی دندان متخصص مجبور خواهد بود که بخشی از دندان را بتراشد. پس از تراشیدن دندان دیگر همانند ساختار اولیه قادر به نگه داشتن مواد پرکننده دندان نیست. از این رو استفاده از post یک امر طبیعی و الزامی می باشد.

هزینه پر کردن دندان: پس از انجام عصب کشی و تمام موارد بالا حالا نوبت به پر کردن دندان خواهد بود. پر کردن دندان شامل آمالگام، اینله، آنله، کامپوزیت، روکش دندان، باندینگ دندان و دیگر موارد باشد

آیا هزینه عصب کشی دندان عفونی بیشتر است؟

در رابطه با دندان عفونی باید گفت که منظور از دندان عفونی، آن دسته از دندان هایی است که دارای عفونت باشند و در انها عفونت وجود داشته باشد. زمانی که شخصی می خواهد برای عصب کشی دندان اقدام کند، پزشک شرایط او را تحت بررسی قرار می دهد و در صورتی که در دندان شخص علائم عفونت را ببیند، در اینصورت پزشک ناگزیر است تا در ابتدا عفونت موجود در دندان را از بین ببرد و سپس برای درمان دندان اقدام کند از این رو هزینه عصب کشی دندان عفونی بیشتر از دندان معمولی خواهد بود زیرا در چنین شرایطی باید در ابتدا عملیات پاکسازی دندان و ریشه دندان از عفونت انجام شود و سپس دندان عصب کشی شود که انجام این کار به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد و در صورتی که عفونت در ریشه دندان باقی بماند مشکلاتی را ایجاد می کند.

چگونه میتوان هزینه عصب کشی دندان در کرج را کاهش داد؟

اگر قصد دارید که هزینه های مربوط به عصب کشی را کاهش دهید، از راهکارهای مختلفی می توانید استفاده کنید که این راهکارها از قبیل زیر هستند:

• استفاده از بیمه درمانی و بیمه تکمیلی
  • استفاده از کارت تخفیف
  • مراجعه به پزشکانی که دستمزد کمتر دارند
  • مراجعه به کلینیک های ارزان قیمت تر
  • مراجعه به بیمارستان های دولتی برای عصب کشی دندان

تمامی این موارد میتوانند شما را در کاهش هزینه عصب کشی یاری دهند، اما در بین تمامی این موارد ما به شما عزیزان توصیه نمی کنیم که به پزشک های کم تخصص و یا کلینیک های بسیار ارزان قیمت مراجعه کنید، زیرا در این صورت شاید هزینه کمتری در مقایسه با مراکز دیگر پرداخت کنید اما ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شوند و آسیب هایی به شما وارد گردد.

بنابراین سعی کنید که برای کاهش دادن هزینه ها تا حد ممکن از بیمه و کارت تخفیف استفاده کنید و در صورتی که این قابلیت را در اختیار نداشتید، برای کاهش دادن هزینه از راهکارهای دیگر استفاده کنید.

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه عصب کشی دندان در کرج

در صورتی که بخواهید از بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه عصب کشی دندان در کرج استفاده کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که امکان همکاری با شرکت بیمه ای که تحت پوشش آن هستید را داشته باشد.

سپس هزینه درمان و عصب کشی برای شما تا سقف تعیین شده توسط شرکت بیمه برای شما پرداخت می گردد اما مشروط به اینکه شرایط را رعایت کرده باشید و مدارک درمانی خود را به صورت کامل به شرکت بیمه ارائه دهید. در این خصوص باید تمامی نسخه ها و ویزیت های شما توسط پزشک مهر و امضا شوند و در برگه بیمه تکمیلی وارد گردند.  در این رابطه میتوانید از پزشک نیز مشورت دریافت کنید و از او بخواهید که برای جمع آوری مدارک به شما راهنمایی ارائه دهد.

زمانی که تمامی این روند را به خوبی طی کرده باشید، بیمه تا سقفی که برای شما تعیین کرده است، هزینه درمان و عصب کشی را به شما می پردازد. معمولا میتوانید با کمک این بیمه تمامی هزینه ها را از بیمه دریافت کنید. اما اگر تعداد دندان هایی که باید عصب کشی کنید زیاد باشد و از سقف تعیین شده فراتر برود، ناگزیر هستید که مابقی هزینه را خودتان پرداخت کنید.

شرایط استفاده از کارت تخفیف برای کاهش هزینه عصب کشی دندان در کرج

در صورتی که مایل به استفاده از کارت تخفیف در این زمینه هستید، نیز باید در ابتدا کارت تخفیفی که امکان استفاده از آن برای خدمات دندانپزشکی وجود داشته باشد را تهیه کنید که برای تهیه کردن آن میتوانید خرید اینترنتی انجام دهید و یا آن را از شرکت های ارائه دهنده کارت تخفیف تهیه کنید.

سپس با در اختیار داشتن کارت تخفیف باید لیستی از مراکز دندانپزشکی طرف قرار داد با آن را پیدا کنید و به یکی از آنها برای عصب کشی و درمان مراجعه نمایید تا مراحل درمان برای شما انجام گردد.

آیا هزینه عصب کشی دندان در کرج در سال آینده افزایش پیدا می کند؟

متاسفانه کشور ایران مانند بسیاری از کشور های دیگر به این شکل نیست که هزینه ها در آن ثابت باشد بلکه در کشور ما دائما افزایش هزینه به دلایل مختلف ایجاد می گردد و باعث می شود که هزینه امور مختلف دائما افزایش پیدا کند که هزینه دندانپزشکی نیز از جمله این امور می باشد.

با این وجود میتوان گفت که در سال آینده هم بر اساس مصوبه های قانونی پزشکی که هر ساله افزایش پیدا می کنند، با افزایش قیمت مواجه می شود و هم ممکن است که به دلیل وجود مسائل دیگر نیز شاهد این افزایش قیمت باشیم.

در نتیجه اگر مایل به عصب کشی دندان هستید سعی کنید که هر چه زودتر برای این کار اقدام کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله باید خدمت شما عزیزان بگوییم که اگر قصد دارید به عصب کشی دندان در کرج بپردازید، میتوانید به کلینیک دکتر فراز تیموری در عظیمیه کرج مراجعه کنید که این مرکز تمامی امور پزشکی خود را با نظارت بهترین پزشکان و متخصصین انجام می دهد و مراجعه به آن برای درمان بسیار موفقیت امیز خواهد بود و نیتجه کاملا رضایت بخشی را دریافت خواهید کرد.