کامپوزیت دندان در کرج


کامپوزیت دندان در کرج به ماده ایی گفته میشود که بر روی دندان ها قرار میگیرد  تا عیب های دندان را بر طرف کند و نمایی زیبا و  با دوام را برای آن ها به همراه داشته باشند  که در کوتاهترین زمان ممکن و با هزینه ایی مناسب ، درمان را برای افراد انجام میدهد .

برای استفاده از این روش دندانی توصیه میشود تا افراد به مراکز عالی  و متخصصین حرفه ایی مراجعه نمایند تا نتایج عالی را از این طریق کسب نمایند .

فهرست مطالب

بهترین مرکز کامپوزیت دندان در کرج کجاست ؟

کلینیک دکتر فراز تیموری در کرج که  به صورت حرفه ایی و تخصصی به درمان کامپوزیت دندان در کرج میپردازد توانسته است مورد  رضایت تمامی مراجعین خود قرار گیرد و در این زمینه خوش بدرخشد ،  کامپوزیت که روش درمانی جدید در دندانپزشکی به شمار میرود امروزه  مورد استقبال بیشتر افراد قرار گرفته است و بیشتر افراد مایل به استفاده از این روش می باشند

کامپوزیت ترکیب شده با ماده زرین می باشد که در معرض تابش اشعه مخصوص قرار میگیرد و نصب محکمی را بر روی دندان ها خواهد داشت  نقطه قابل  تمایز این مرکز با سایر مرکز ها استفاده از بهترین برند کامپوزیت و مواد های اولیه می باشد که سبب درمانی موفق می شود همچنین  با داشتن متخصصی حرفه ایی و ماهر کامپوزیت به صورت کاملا  محکم و بدون ناهمواری بر دندانها میچسبد و با توجه به چند لایه بودن و مقاومت بالا آسیبی را بر دندان ایجاد نکرده و سبب شکستگی نمیشوند .

 کاربرد کامپوزیت دندان

این روش میتواند دندان های بد رنگ و زرد را ترمیم کرده و به دندان هایی با رنگ سفید دندان و طبیعی تبدیل کند ، برای ترمیم دندان های شکسته ، لبپر شده و ترک خورده یک درمان عالی می باشد و مرتب کردن دندان ها را به همراه دارد  همچنین جای لک و تیرگی ها را نیز از دندان جدا میکنند ، کامپوزیت که نوعی ماده رزین می باشد با درجات مختلف و استحکام مختلفی ساخته  وبا  قابلیت استفاده لایه به لایه استفاده میشود

کامپوزیت باید استحکام و قدرت پولیش بسسیار بالا را داشته باشد تا جلوه ایی هر چه طبیعی تر را برای دندان به همراه داشته باشد و آسیبی را بر بافت طبیعی دندان وارد کنند که کلیه این نکات در این مرکز دندانزشکی رعایت شده و سبب نتایج عالی و طبیعی برای مشتریان میشود که زیبایی ، نمایی طبیعی ، ماندگاری بالا ، دوامی بالا ، استحکام قوی  را در کنار تراش نشدن دندان ها به همراه دارند  .

از کاربرد های تخصصی کامپوزیت دندان در کرج میتوان به ،  پرکردن دندان های جلو ،  رفع بد رنگی و بد فرمی دندان ها ،  اصلاح ترک خوردگی و لبپر شدن دندان ها ،  پر کردن دندان ها برای رفع خرابی . . .  اشاره کرد که استفاده از کامپوزیت ونیر میتواند برای پر  کردن دندان ها نیز به کار رود و همچنین میتواند بد ترین بهم ریختگی های دندایی را اصلاح کند و در مواردی یک جایگزین عالی برای روش ارتودنسی می باشند .

 

کامپوزیت دندان در کرج

برای استفاده از این روش  ابتدا کلیه دندان ها با دقت ضد عفونی میشوند  تا سطح دندان تمیز و بدون جرم شود تا درهنگام برخورد با دندان موجب آسیب نشوند سپس دندان ها خشک میشوند و حتی رطوبت بزاق بر روی آن ها قرار نخواهد داشت مر حله بعد تلفیق سطح  دندان با مواد اسیدی مخصوص می باشد تا کامپوزیت بر روی دندان بهتر و محکم تر بچسبند ، سپس چسب مخصوص بر دندان ها نصب میشوند و سپس مواد کامپوزیت به صورت آرام سطح دندان را میپوشانند سپس نور مخصوص بر دندن ها میچسبد تا مواد مستحکم شده بر دندان بست شوند سپس با پولیش های لازم کامپوزیت به نمای اصلی و زیبای خود میرسد و ظاهری زیبا و طبیعی را برای فرد به همراه  خواهد داشت .

عوارض کامپوزیت دندان

زمانی که بهترین مراکز دندان را برای درمان انتخاب میکنید جای نگرانی را نیز از بابت معایب این روش نداشته باشید چرا که با رعایت کلیه استاندارد های لازم هیچ مشکلی برای کامپوزیت و دندان های اصلی به وجود نخواهد آمد اما میتوانیم چند نکته را در این زمینه عرض کنیم  :

زمانی که کامپوزیت را برای پر کردن دندان ها استفاده میکنید ممکن است تا مدتی احساس درد و حساسیت را داشته باشید ، این امر طبیعی بوده و پس از طی  شدن چند روز به روال عادی خود برمیگردد .

برخی افراد دچار حساسیت دندان میشوند که در روز های اول عادی بوده اما حساسیت همراه با ضربان باید به دندانپزشک مراجعه شود ،  در هنگامی افراد احساس درد را خصوصا در هنگام جویدن دارند این مشکل به علت پاک نشدن عفونت بر لثه و سطح دندان می باشد که خوشبختانه مشکات این چینی در این مرکز مشاهده نخواهند شد .

در این  خصوص باید به این نکته بپردازیم که پس از کمپوزیت دندان دندان ها نیاز به مراقبت های بهداشتی بیشتری دارند بنابراین رعایت  حفظ بهداشت برای دندان ها امری ضروری می باشد تا دوام و کیفیت کامپوزیت ها حفظ شود.

انواع کامپوزیت دندان کدام است؟

همانگونه که تا به اینجای مقاله با کامپوزیت و بهترین مرکز کامپوزیت دندان در کرج آشنا شده اید، می دانید که کامپوزیت یک نوع ماده رزینی است که برای دسته بندی آن از اندازه ذرات و تعداد در دسته کمک گرفته می شود. در نظر داشته باشید که هر کدام از این دسته ها کاربرد خاص خود را دارند اما به طور معمول کامپوزیت به 4 نوع مختلف تقسیم بندی می شود از جمله:

کامپوزیت هیبریدی

در شرایطی که شما تمایل به کامپوزیت کردن دندان های خلفی هستید متخصص بهترین مرکز کامپوزیت در کرج از کامپوزیت هایی با ذرات بزرگتر استفاده می کند. این نوع از کامپوزیت ها دارای استحکام بیشتری بوده و مقاومت بیشتری در دهان دارند.

کامپوزیت میکروفیلد

برای افرادی که تمایل به کامپوزیت دندان های جلویی دارند توصیه می شود که کامپوزیت نوع میکروفیلد را انتخاب کنند. این دسته از کامپوزیت ها دارای ذرات بسیار ریزی هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر از سطحی صاف و براق برخوردار هستند. اگر بخواهیم از مزیت این دسته بگوییم باید به درخشندگی و براق بودن بالای آن اشاره کنیم.

کامپوزیت نانوفیلد

برای افرادی که همزمان به دنبال زیبایی و استحکام هستند بایستی از کامپوزیت نوع نانوفیلد را باید انتخاب کنند. بهترین مرکز کامپوزیت در کرج بسته به شرایط دندان بیمار همیشه بهترین نوع را انتخاب خواهد کرد.

مزایای کامپوزیت دندان در بهترین مرکز کامپوزیت کرج

شک نداشته باشید که کامپوزیت دندان همانند دیگر خدمات دندان پزشکی برای بیمار مزایای را در برخواهد داشت. ازمزایای کامپوزیت در بهترین مرکز کامپوزیت کرج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای انجام کامپوزیت دندان نیازی نیست که متخصص دندان مینای دندان را تراش دهد. عدم تراش دندان یکی از گزینه های خوب برای انجام کامپوزیت دندان است.
  • در شرایطی که کامپوزیت دندان دچار شکستگی و یا لب پریدگی شود امگان ترمیم و اصلاح دندان وجود دارد.
  • یکی از تفاوت های کامپوزیت دندان با ایمپلنت دندان در مقاومت آن می باشد. به هنگام جویدن دندان های بالایی باید فشار زیادی را تحمل کنند که در این حالت مقاومت کامپوزیت دندان تقریبا 10 برابر لمینت دندان است.
  • در ساخت کامپوزیت دندان خطاهای انسانی بسیار کمتر می باشد و دیگر نیازی به ساخت آن در لابراتوار نیست
  • کامپوزیت دندان دارای شکل و فرم خاصی است که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد.

طول عمر کامپوزیت دندان چند سال است؟

به طور دقیق نمی توان طول عمر کامپوزیت دندان را تخمین زد زیرا بسته به برند و نوع آن و همچنین مراقبت های پس از کامپوزیت طول عمر آن متغیر می باشد. اما در صورتی که این عمل را در بهترین مرکز کامپوزیت دندان در کرج انجام دهید، متوسط عمر آن در حدود 7 تا 10 سال خواهد بود. البته باید خاطر نشان کرد که این تخمین سال با مراقبت های اصولی و رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر نیز خواهد شد. از جمله عواملی که می تواند طول عمر کامپوزیت را بیشتر کند شامل موارد زیر است:

  • میزان تجربه و تخصص دندانپزشک
  • کیفیت و برند کامپوزیت دندان
  • عادت های تغذیه ای
  • میزان مراقبت های لازم کامپوزیت دندان

مراقبت های پس از کامپوزیت دندان

همیشه نوع و برند کامپوزیت دندان و همچنین انجام کامپوزیت دندان در بهترین مرکز کامپوزیت در کرج یک سر ماجرا می باشد و طرف دیگر قضیه به مراقبت های پس از کامپوزیت دندان برمی گردد. در نظر داشته باشید که مراقبت از دندان های همیشه یک امر مهم و حیاتی بوده که پس از درمان این حساسیت بیشتر نیز خواهد شد. چنانچه فرد پس از کامپوزیت از مراقبت غافل شود به مرور زمان مواد غذایی تجمع پیدا کرده و در حفره های آن ازدیاد پیدا کرده و نتیجه ای جز پوسیدگی دندان را در پی نخواهد داشت. از این رو انجام مراقبت های زیر پس از کامپوزیت دندان یک امر مهم است مانند:

  • دقت و توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان
  • عدم مصرف مدام مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی
  • وارد نکردن فشار زیاد بر کامپوزیت دندان
  • عدم استفاده ابزاری از دندان ها
  • استفاده از مسواک و خمیر دندان ضد سایشی و مخصوص کامپوزیت دندان
  • پرهیز از مصرف دخانیات
  • مراجعه منظم و دوره ای به دندانپزشک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *